Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När får jag mitt inkassobrev från Intrum inkasso?

Mitt Risicum lån hade förfallodag den 7/8 och mitt Okmoney lån den 28/8. Jag fick i dag en till sms påminnelse om mitt Risicum lån att jag kunde betala in skulden omgående till dem vilket jag inte kan. Jag har då fått 2 påminnelser via sms och en påminnelse via brev så det verkar som de inte skickat till Intrum än. Tror ni att de avvaktar för att se hur jag kommer att göra med mitt Okmoney lån innan de skickar till Intrum? Jag kommer att låta mina båda lån gå till Intrum då jag inte vill låna om och om utan att bli av med dem. Vet att det kanske är fel att låta dem gå till inkasso har i det längsta dragit ut på att göra det men det är enda utvägen att bli av med dem. Så när tror ni jag hör i från Intrum kommer de skicka båda lånen dit samtidigt? Tacksam för svar från någon som gjort samma sak eller vet.

Mitt Risicum lån hade förfallodag den 7/8 och mitt Okmoney lån den 28/8. Jag fick i dag en till sms påminnelse om mitt Risicum lån att jag kunde betala in skulden omgående till dem vilket jag inte kan. Jag har då fått 2 påminnelser via sms och en påminnelse via brev så det verkar som de inte skickat till Intrum än. Tror ni att de avvaktar för att se hur jag kommer att göra med mitt Okmoney lån innan de skickar till Intrum? Jag kommer att låta mina båda lån gå till Intrum då jag inte vill låna om och om utan att bli av med dem. Vet att det kanske är fel att låta dem gå till inkasso har i det längsta dragit ut på att göra det men det är enda utvägen att bli av med dem. Så när tror ni jag hör i från Intrum kommer de skicka båda lånen dit samtidigt? Tacksam för svar från någon som gjort samma sak eller vet.

Helt rätt att låta det hela gå till inkasso och sedan komma överens en avbetalningsplan, enda sättet att ta sej ur träsket. Hade jag vågat/vetat det jag vet idag så hade jag gjort detta i ett tidigare skede innan det skenade iväg och jag hade varit skuldfri för länge sedan. Det är mycket dyrare att betala och låna igen, alternativt att betala förlängningsavgifter gång på gång, än att fixa avbetalning med inkasso.
Jag har haft exakt samma situation som du och Intrum slog ihop lånen, jag var uppe i över 20.000 kr totalt, jag betalade av med 2.000 kr/månad

Om jag inte missminner mig helt så kom inkasso för OkMoney ca en månad efter förfallodag. Inte helt orimligt att anta att även Risicum skickar efter samma tid.

För mig tog det 2 månader innan inlassokrav kom, när jag ringde sa de att alla delbetalningar måste förfalla först innan det går till inkasso, jag har delbetarningar på 2 månader kvar dock!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp