Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När blir ett utslag från Kronofogden ogiltigt eller sekretessbelagt?

Ett utslag försvinner inte.
Vad gäller utslaget tänkte jag mer på om det är 3 år gammalt och anmärkningen är borta, eller kan man fortfarande använda samma utslag för att starta en utmätning på nytt? Är det först efter skuldsaneringen är avslutad som utslaget räknas som reglerat, blir verkningslöst och läggs under sekretess? (Var jag tänker på som ”försvinner”)

edit admin: Inlägg kopierade från annan tråd iom bra svar.

Senast redigerad av en moderator:
Vad gäller utslaget tänkte jag mer på om det är 3 år gammalt och anmärkningen är borta, eller kan man fortfarande använda samma utslag för att starta en utmätning på nytt? Är det först efter skuldsaneringen är avslutad som utslaget räknas som reglerat, blir verkningslöst och läggs under sekretess? (Var jag tänker på som ”försvinner”)

Svaret Insatt gav är hela svaret. Ett utslag försvinner inte.

Jag har förstått det - Men jag hade också lite följdfrågor som du ser

Ja och egentligen räcker insats svar.

Det läggs aldrig under någon sekretess, det är alltid möjligt att begära utmätning/verkställighet av ett utslag.
Utslag påverkas på absolut inget sätt av en skuldsanering.

Ja och egentligen räcker insats svar.

Det läggs aldrig under någon sekretess, det är alltid möjligt att begära utmätning/verkställighet av ett utslag.
Utslag påverkas på absolut inget sätt av en skuldsanering.
Vad menar du nu.

Det är klart det inte går att begära utmätning/verkställighet från ett utslag som uppstod före skuldsanering efter skuldsaneringen är klar. Ja eller går och går, men till vilken nytta.

Utslag försvinner inte, men det läggs under sekretess när skulden är reglerad och avslutad alternativt trycks i i något REX arkiv. Om min arbetsgivare eller hyresvärd gör en skuldupplysning och registerutdrag hos KFM så syns inga gamla utslag där anmärkningen är borta och skulden utslaget avser är avslutad och reglerad

Kfm vet inte om skulden kopplad till ett utslag är reglerad eller ej och inte. Absolut inget händer med utslag om en skuld regleras. Inget.
Ingen sekretess sker på utslaget. Alls.

Till vilken nytta. Som regel är det av misstag men det sker emellanåt och då behöver gäldenären vara på tå och invända.

Kfm har inga anmärkningar alls, så det är aldrig något som redovisas. Bf ärendena gallras efter 3 plus innevarande år men bara från översikten kan man säga. Har man målnummer är det sökbart för all framtid.

Jämför tex dom mot en viss Christer som påstods skjutit en Olof i sthlm 86. Tingsrättsdomen finns kvar, ingen sekretess eller något på den, även om hovrätten ändrade den sedan och christer är död.
Går fortfarande maila sthlms Tingsrätt och få ut den om man vill.

Rex är ett gammalt system som är borta sedan ett antal år, och utslagen fanns aldrig där heller. Dom fanns i ett annat avstängt system. Supro

Tack för förklaring, då är jag med - rena djungeln att ha koll på alla lagar, handböcker, system och korrekt språkbruk/uttryck när det gäller KFM

När du skriver "Bf ärendena gallras efter 3 plus innevarande år men bara från översikten kan man säga."

Det var "försvinner från översikten" som jag syftade på i första inlägget som Insatt rättade mig på, inte att utslaget "har sekretess". Bara att jag blandat ihop saker - Antar att utslaget som tillhör ett betalningsföreläggande går under samma målnummer som själva betalningsföreläggandet då.

Tack för förklaring, då är jag med - rena djungeln att ha koll på alla lagar, handböcker, system och korrekt språkbruk/uttryck när det gäller KFM

När du skriver "Bf ärendena gallras efter 3 plus innevarande år men bara från översikten kan man säga."

Det var "försvinner från översikten" som jag syftade på i första inlägget som Insatt rättade mig på, inte att utslaget "har sekretess". Bara att jag blandat ihop saker - Antar att utslaget som tillhör ett betalningsföreläggande går under samma målnummer som själva betalningsföreläggandet då.

Ja betalningsföreläggande har ett och samma målnummer.
Dock får utslaget ett eget nummer som är svårt att särskilja från serien som målnummerserien

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp