Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När är skuldsaneringen helt avslutad – beslutsdatum eller sista betalning?

Hej någon som kan hjälpa mig när jag är ”fri” igen? Är det 10e juni 2025 eller får jag rena papper först sista juni? Jag har sett folk skriva olika att det försvunnit from besluts datum och vissa från sista betaldatum?

Har haft 0 i betalplan under dessa 5 år pga för låg inkomst, många barn osv.

Bilagor

• IMG_1369.jpeg
    IMG_1369.jpeg
    414.8 KB · Visningar: 55
Det står klart och tydligt. Den sista juni

Ja jag vet men efter att ha läst här och googlat så avslutades typ allas på beslutsdatumet? Därav min fråga. Jag kan läsa och har läsförståelse;)
Jag fick rena papper s a s på dagen 5 år efter inledande fast det var en inbetalning kvar som skulle vara inne senast den sista den månaden. Saneringen inleddes 22/5-17 o rena papper 22/5-22. Sista inbetalningen gjordes den 27:e den månaden.

Skuldsanering löper alltid fem år from det datum man får inledande och ingenting annat

Skuldsanering löper alltid fem år from det datum man får inledande och ingenting annat
Ja det vet jag också, men en del verkar ha fått rena papper på dagen 5 år efter inledande datum och andra först efter att sista betalningen är gjord. Därför jag undrar för mitt inledande fick jag 10/6 -2020, men på bilden jag bifogade står det slutdatum 31/6-2025 så blev osäker är osäker

Har liknande (men 4 dagar efter) och har också haft bilden av att det är 5 år efter inledande, inte från och med sista dagen den månaden. Jag mailade och frågade och fick svaret:
"Din skuldsanering tar slut den sista juni. Som påminnelse vill jag berätta att juni är en betalningsfri månad när det kommer till skuldsanering. Din skuldsanering är klar sista juni, men sista månaden i detta fall är alltså en betalningsfri månad, då juni alltid är betalningsfri."

För min del spelar det mindre roll. Sista betalningen är gjord och jag kan nu slappna av. Har inga planer på att utnyttja min ökade kreditvärdighet ändå :)

Ja det vet jag också, men en del verkar ha fått rena papper på dagen 5 år efter inledande datum och andra först efter att sista betalningen är gjord. Därför jag undrar för mitt inledande fick jag 10/6 -2020, men på bilden jag bifogade står det slutdatum 31/6-2025 så blev osäker är osäker
Samma här, på Mina sidor står det inledande 2021-08-26 och beräknat slutdatum 2026-08-31. Vet inte varför dom skriver så.

Samma här, på Mina sidor står det inledande 2021-08-26 och beräknat slutdatum 2026-08-31. Vet inte varför dom skriver så.
Kan ju vara så att beräknat slutdatum enbart handlar om när de beräknar få in sista betalningen. Så saneringsanmärkningen försvinner på dagen fem år efter inledande.

Kan ju vara så att beräknat slutdatum enbart handlar om när de beräknar få in sista betalningen. Så saneringsanmärkningen försvinner på dagen fem år efter inledande.
Jag hade 3-årig betalplan så sista betalningen gjordes i augusti i fjol. Jag tror faktiskt att det är nåt knas med sidan och att det blir automatiskt den sista i månaden eller något sådant :thinking:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp