Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
När är bäst att förhandla om ackord med inkasso vid utmätning?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hdgf" data-source="post: 462281" data-attributes="member: 9278"><p>Hej, jag behöver hjälp i hur jag skall tänka. Jag har två lån kvar att försöka betala (2023 hade jag skulder till 11 borgenärer). Båda lånen är hos Inkasso och jag är utmätt.</p><p></p><p>Inga utmätbara tillgångar.</p><p>Brutto inkomst 34.000kr</p><p>Utmätning 10-12.000kr</p><p></p><p>Sedan februari i år blivit utmätt på ca 40.000kr</p><p>Skulden har dock sjunkit med knappt 15.000kr</p><p></p><p>Skuld 1:</p><p>Avida Finans (Ombud Intrum -> Gothia -> Riverty Back in Flow)</p><p>3 år gammal</p><p>Kapitalskuld: 191.000kr</p><p>Nuvarande skuld: 297.167kr</p><p>Ränta: 28%</p><p></p><p>Skuld 2:</p><p><a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44" target="_blank">Marginalen</a> ( Såld till Bloomstone, ombud Marginalen Inkasso)</p><p>4,5 år gammal</p><p>Kapitalskuld: 164.000 SEK</p><p>Nuvarande skuld: 228.003 SEK</p><p>Ränta: 24%</p><p></p><p>Om jag skulle förhandla om ackord för dessa, när är det som mest lägligt i tid (omgående, om ett halvår etc). Samt vad är rimligaste lägsta summa de kan tänkas godkänna?</p><p></p><p>Jag kan ev. få långa privat men då en summa under 200.000kr… Vilket lån hade ni lagt det på, alternativt båda och då hur?</p><p></p><p>Vilka möjligheter har jag? Lånen släpptes efter idiotiskt förslag av skuld och budgetrådgivare februari 2023.</p><p></p><p>Tacksam för tips!! Vill inget annat än bli fri från detta nu… Och se ett slut som inte är om 10 år..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hdgf, post: 462281, member: 9278"] Hej, jag behöver hjälp i hur jag skall tänka. Jag har två lån kvar att försöka betala (2023 hade jag skulder till 11 borgenärer). Båda lånen är hos Inkasso och jag är utmätt. Inga utmätbara tillgångar. Brutto inkomst 34.000kr Utmätning 10-12.000kr Sedan februari i år blivit utmätt på ca 40.000kr Skulden har dock sjunkit med knappt 15.000kr Skuld 1: Avida Finans (Ombud Intrum -> Gothia -> Riverty Back in Flow) 3 år gammal Kapitalskuld: 191.000kr Nuvarande skuld: 297.167kr Ränta: 28% Skuld 2: [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44"]Marginalen[/URL] ( Såld till Bloomstone, ombud Marginalen Inkasso) 4,5 år gammal Kapitalskuld: 164.000 SEK Nuvarande skuld: 228.003 SEK Ränta: 24% Om jag skulle förhandla om ackord för dessa, när är det som mest lägligt i tid (omgående, om ett halvår etc). Samt vad är rimligaste lägsta summa de kan tänkas godkänna? Jag kan ev. få långa privat men då en summa under 200.000kr… Vilket lån hade ni lagt det på, alternativt båda och då hur? Vilka möjligheter har jag? Lånen släpptes efter idiotiskt förslag av skuld och budgetrådgivare februari 2023. Tacksam för tips!! Vill inget annat än bli fri från detta nu… Och se ett slut som inte är om 10 år.. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
När är bäst att förhandla om ackord med inkasso vid utmätning?
Topp