Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Myras väg mot skuldfrihet
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 411030" data-attributes="member: 3225"><p>Tog fram skuldpärmen och kollade igenom nästkommande betalningar fram till juli. </p><p>Ursprungliga planen var att i maj slutbetala Wasa kredit som fr början var på 100 k kr! Och det var den jag har kört snöbollen på!</p><p>Sen i juli slutbetala <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44" target="_blank">Marginalen</a>, den var också på 100 k fr början men nu när jag räknade lite fram och tillbaka kom jag fram till att jag kommer öka på den redan nu i april och istället för 1150 kr/månad betala 1500 kr och slutbetala den i juni istället. Känns bra att göra den precis innan semestern för det kommer kännas härligt att ha 1150 kr mer efter semestern. </p><p></p><p>Hade som mål att betala ner/bort så mkt som möjligt fr jan till juli för att ha frigjort 4000 kr i augusti då bolånet ska omförhandlas och jag tror att våra kostnader då kommer öka med 4 000 kr. Om jag håller mig till planen så kommer jag att ha frigjort ca 3500 kr fram till juli. </p><p>Men kanske hinner jag trolla fram 500 kr till så vi kommer upp i 4000 kr</p><p></p><p>i dagsläget kostar bolånet 2200 kr. Räknar med att det i aug kommer kosta minst 6200 kr. Kostar det mindre är det bara en bonus, blir det dyrare då får jag lösa det då på nåt sätt! </p><p></p><p>Kom på precis nu medan jag skriver att när man betalar löpande på alla lån och krediter så minskar lägsta att betala på en del så bara det borde ge 500 kr till augusti! </p><p>Jag har ju satt upp en regel att alla lån/krediter som har lägsta att betala under 200 kr betalar jag alltid in 200 kr varje månad. Så i värsta fall får jag tumma på den regeln. </p><p></p><p>Känns lite läskigt att augusti närmar sig med stormsteg och det är då dags att krypa fram under stenen och möta en ny verklighet med högre bolåneränta! Men många av er har redan tvingats möta den verkligheten så jag vill absolut inte gnälla men orolig är jag!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 411030, member: 3225"] Tog fram skuldpärmen och kollade igenom nästkommande betalningar fram till juli. Ursprungliga planen var att i maj slutbetala Wasa kredit som fr början var på 100 k kr! Och det var den jag har kört snöbollen på! Sen i juli slutbetala [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/44"]Marginalen[/URL], den var också på 100 k fr början men nu när jag räknade lite fram och tillbaka kom jag fram till att jag kommer öka på den redan nu i april och istället för 1150 kr/månad betala 1500 kr och slutbetala den i juni istället. Känns bra att göra den precis innan semestern för det kommer kännas härligt att ha 1150 kr mer efter semestern. Hade som mål att betala ner/bort så mkt som möjligt fr jan till juli för att ha frigjort 4000 kr i augusti då bolånet ska omförhandlas och jag tror att våra kostnader då kommer öka med 4 000 kr. Om jag håller mig till planen så kommer jag att ha frigjort ca 3500 kr fram till juli. Men kanske hinner jag trolla fram 500 kr till så vi kommer upp i 4000 kr i dagsläget kostar bolånet 2200 kr. Räknar med att det i aug kommer kosta minst 6200 kr. Kostar det mindre är det bara en bonus, blir det dyrare då får jag lösa det då på nåt sätt! Kom på precis nu medan jag skriver att när man betalar löpande på alla lån och krediter så minskar lägsta att betala på en del så bara det borde ge 500 kr till augusti! Jag har ju satt upp en regel att alla lån/krediter som har lägsta att betala under 200 kr betalar jag alltid in 200 kr varje månad. Så i värsta fall får jag tumma på den regeln. Känns lite läskigt att augusti närmar sig med stormsteg och det är då dags att krypa fram under stenen och möta en ny verklighet med högre bolåneränta! Men många av er har redan tvingats möta den verkligheten så jag vill absolut inte gnälla men orolig är jag! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Myras väg mot skuldfrihet
Topp