Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Myras väg mot skuldfrihet
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 409569" data-attributes="member: 3225"><p>Åh fy vilken ångest! Medan jag läste runt här i forumet i söndags så fick jag notis om brev fr SKV i Kivra. Det var ett betalningskrav och jag blev kallsvettig direkt då jag trodde att anmärkningen var ett faktum, då jag räknat fel och betalat in 700 kr för lite. Så otroligt korkat att räkna fel på en så viktig sak! Swishade direkt 700 kr och väntade tills idag då pengarna kommit in på skattekontot och ringde SKV direkt när jag såg det! </p><p></p><p>Jag ville få svar på två frågor, den första och mest akuta om jag fått anmärkning! Och det har jag inte (men jag trodde att skulder till staten gav anmärkning direkt vid avstämningen första lördagen varje månad). Men tydligen så gör det inte det utan anmärkningen kommer vid avstämningen i månadsskiftet efter betalningskravets förfallodatum (vilket är 26/4 i mitt fall). Och även om det stod i brevet att skulden kommer lämnas till kf om jag inte betalar på förfallodatumet så kände jag mig inte säker på att anmärkningen inte hade uppkommit i samband med betalkravet! Man tror alltid det värsta alltså! I alla fall jag gör det!</p><p></p><p>Fråga nr två gällde om det nu är kört i o m betalkravet och jag måste betala hela skulden på skattekontot eller om det räcker med att jag betalar så lite så jag hamnar under den tillåtna gränsen på 10 k (enskild firma), ångest de lux även där för jag tänkte att jag kan inte få ihop så mkt pengar på så kort tid! Hon jag pratade med var tvungen att kolla upp det lite närmare och efter en lång väntan (jag hann tänka på alla år jag kämpat och slitit och faller nu på mållinjen pga 700 kr !!!) När hon återkom så sa hon att det var lugnt men viktigt att jag hamnar en bra bit under 10 k. </p><p>Var tvungen att fråga två ggr "Är du säker?!" Ja, hon var säker! </p><p>Vilken lättnad, bara den som kämpar med näbbar och klor för att hålla sig flytande och undan anmärkningar kan förstå känslan!!!! </p><p></p><p>I juni får jag tillbaka på skatten och då kommer skattekontot att nollas men tills dess får jag inte räkna fel en enda gång till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 409569, member: 3225"] Åh fy vilken ångest! Medan jag läste runt här i forumet i söndags så fick jag notis om brev fr SKV i Kivra. Det var ett betalningskrav och jag blev kallsvettig direkt då jag trodde att anmärkningen var ett faktum, då jag räknat fel och betalat in 700 kr för lite. Så otroligt korkat att räkna fel på en så viktig sak! Swishade direkt 700 kr och väntade tills idag då pengarna kommit in på skattekontot och ringde SKV direkt när jag såg det! Jag ville få svar på två frågor, den första och mest akuta om jag fått anmärkning! Och det har jag inte (men jag trodde att skulder till staten gav anmärkning direkt vid avstämningen första lördagen varje månad). Men tydligen så gör det inte det utan anmärkningen kommer vid avstämningen i månadsskiftet efter betalningskravets förfallodatum (vilket är 26/4 i mitt fall). Och även om det stod i brevet att skulden kommer lämnas till kf om jag inte betalar på förfallodatumet så kände jag mig inte säker på att anmärkningen inte hade uppkommit i samband med betalkravet! Man tror alltid det värsta alltså! I alla fall jag gör det! Fråga nr två gällde om det nu är kört i o m betalkravet och jag måste betala hela skulden på skattekontot eller om det räcker med att jag betalar så lite så jag hamnar under den tillåtna gränsen på 10 k (enskild firma), ångest de lux även där för jag tänkte att jag kan inte få ihop så mkt pengar på så kort tid! Hon jag pratade med var tvungen att kolla upp det lite närmare och efter en lång väntan (jag hann tänka på alla år jag kämpat och slitit och faller nu på mållinjen pga 700 kr !!!) När hon återkom så sa hon att det var lugnt men viktigt att jag hamnar en bra bit under 10 k. Var tvungen att fråga två ggr "Är du säker?!" Ja, hon var säker! Vilken lättnad, bara den som kämpar med näbbar och klor för att hålla sig flytande och undan anmärkningar kan förstå känslan!!!! I juni får jag tillbaka på skatten och då kommer skattekontot att nollas men tills dess får jag inte räkna fel en enda gång till! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Myras väg mot skuldfrihet
Topp