Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

mrkoll.se visar bet anmärkningar

Finns tydligen en sida som man kan ta reda på ganska mycket om en person bara genom att skriva in namnet.
Bl a om person har betalningsanmärkningar eller har varit inblandad i något brottsligt.
Känns väldigt olustigt att vem som helst kan se ens ekonomiska situation.

Finns tydligen en sida som man kan ta reda på ganska mycket om en person bara genom att skriva in namnet.
Bl a om person har betalningsanmärkningar eller har varit inblandad i något brottsligt.

Det är en betaltjänst för att se anmärkningar. Förekomsten av domar syns dock men inte vad domen handlar om. Även det kostar. Mycket av detta är allmänna handlingar som man ändå kan få ut genom tingsrätt och kronofogden och andra myndigheter.

Terry_ har inte åtalats för brott eller varit förekommande i tvistemål eller stämning.

Fel. Det har han visst det. 1 dom har jag sedan många år tillbaka. Men den borde vara synlig i allra högsta grad. I 3-4 år till.
Så MrKoll har - Ingen koll.
Om någon skulle säga "Du har anmärkning" och ni vill hålla det diskret - ja säg bara att dom har ofta fel.

Det är bara att ringa Kronofogden och fråga vad de har för uppgifter på Nisse Hult i Brösarp så får du veta lika mycket som UC och andra kreditupplysningsföretag. Gratis och anonymt.

Ringer du runt till tingsrätter o.d så kan du även få domar och förundersökningsprotokoll, om han skulle råka vara kriminell. Är det nyare ärenden så brukar de ha dessa i Pdf-format som de kan mejla gratis. Äldre saker som bara finns på papper kan du få betala för.

Många nya domar som det är stort intresse kring vägrar de släppa på pdf, för att de läggs upp direkt på nätet exempelvis flashback o liknande. Märkligt beetende, i dessa pappersbesparande tider. Jag ville ha en dom mailad till mig, fick betala för att få den hemskickad och ej på pdf. Sjukt irriterande

Första 10 sidorna brukar va gratis, sen kostar det ca 2kr per ark. Ungefär om jag minns rätt + porto

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp