Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Monsar, tog kreditupplysning trots att dom inte skulle

Hej! Jag sökte om olika lån via Monsar för det skulle inte tas någon kreditupplysning i första steget förrän man sen gick in hos långivaren och ansökte om lån, ändå fick jag mail om att jag ansökte om att jämföra lån hos Enklare via Monsar, vilket jag aldrig gjorde. Detta resulterade i en förfrågan i UC. Så detta var jag helt omedveten om. Någon som vet hur man kan kontakta Monsar och klaga? Finns inga kontaktuppgifter på deras hemsida. Eller ska man klaga till Enklare?

Hej! Jag sökte om olika lånealternativ via Monsar, eftersom det inte skulle tas några kreditupplysningar o första steget förrän man aktivt gick in hos låneförmedlaren och sökte lån. Jag fick inga bra alternativ enligt mig och stängde sidan. Ändå fick jag sedan mail från Enklare att jag sökte om att jämföra lån hos dom via Monsar. Jag fick ju aldrig med på detta, dessutom fanns inte ens Enklare i listan på Monsar. Så dom har bara lurat mig. Nu syns en kreditupplysning från Enklare på min UC, så onödigt. Finns det något sätt att klaga till Monsar? För deras kontaktuppgifter finns inte på hemsidan, eller ska jag klaga till Enklare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp