Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mobiltelefon via operatör - Tele2

Hej,

Har planer på att byta mobil, har mitt abonnemang hos Tele2 och tänker så ha det fortsatt.

Frågan är om man tar telefonen på 24 månaders avbetalning, är det något som påverkar mitt kreditbetyg? Jag kan inte se att nuvarande telefon tas upp någonstans på UC's kreditkoll.

Så frågan lyder, utöver upplysningen. Syns det någonstans att jag har en telefon på avbetalning via min operatör?

Hej,

Har planer på att byta mobil, har mitt abonnemang hos Tele2 och tänker så ha det fortsatt.

Frågan är om man tar telefonen på 24 månaders avbetalning, är det något som påverkar mitt kreditbetyg? Jag kan inte se att nuvarande telefon tas upp någonstans på UC's kreditkoll.

Så frågan lyder, utöver upplysningen. Syns det någonstans att jag har en telefon på avbetalning via min operatör?
Tele2 tar en Bisnode vid köp av telefon eller byte av abonnemang. Det syns inte ngn annanstans!

Tele2 tar en Bisnode vid köp av telefon eller byte av abonnemang. Det syns inte ngn annanstans!

Hej,

Tack för infon.

Du menar väl också att man tar en upplysning via bisnode? Men syns det som en kredit/ avbetalning hos Bisnode, som t.ex. banken ser om man söker bolån?

Har inte funderat på detta tidigare, men något som slog mig inför detta byte.

Hej,

Tack för infon.

Du menar väl också att man tar en upplysning via bisnode? Men syns det som en kredit/ avbetalning hos Bisnode, som t.ex. banken ser om man söker bolån?

Har inte funderat på detta tidigare, men något som slog mig inför detta byte.
Min avbetalning syns inte på mitt Bisnode, inte vad jag har sett i alla fall.

Hej,

Dags för ny telefon, även denna gång via Tele2.

Är det fortsatt så att de använder Bisnode, och att avbetalningen inte syns hos Bisnode eller någon annan?

Min info är 2 år gammal, då tog de Bisnode.
Kanske ngn annan har färskare info.

Min info är 2 år gammal, då tog de Bisnode.
Kanske ngn annan har färskare info.
De körde Bisnode nu i November. Vart nekad pga för många förfrågningar hade 5 då
Sök igenom i mars så kommer du att få
Detta var som nykund då

edit: i närtid vill säga

De körde Bisnode nu i November. Vart nekad pga för många förfrågningar hade 5 då
Sök igenom i mars så kommer du att få
Detta var som nykund då

edit: i närtid vill säga
De kollar även om man redan betalar av på en mobil och det vägs mot inkomsten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp