Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Mitt spelmissbruk.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="beroendeanalytiker" data-source="post: 116609" data-attributes="member: 4480"><p>Jag har blivit dömd för bedrägerier 3 gånger inom loppet av 5 år för ett par år sedan.</p><p>Belopp 50.000, 150.000, 50.000 typ</p><p></p><p>Första gången, villkorlig dom. Gjorde rätt för mig och betalade alla skulder till privatpersoner.</p><p>Andra gången var det mest lån i mina föräldrars namn. Köpte dyra grejer och sålde och anmälde mig själv till polisen och förklarade vad jag gjort. Då det är inom familjen kan man välja att inte gå vidare men anmälan behövdes för att skriva över skulderna på mig. Var några privatskulder till andra inblandat och straffet denna gång blev 100 timmars samhällstjänst och vård mot spelberoende.</p><p>Tredje gången var det 50.000 men hade betalt alla privatpersoner innan rättegången men dömdes då även för hot mot tjänsteman. I verkligheten skulle jag aldrig ens göra en fluga illa fysiskt men blev arg. Straffet denna gång blev 200 timmars samhällstjänst och fortsatt vård mot spelberoende.</p><p></p><p>Så dömd 3 gånger och inte sett insidan av ett fängelse vilket jag nästan hade tyckt varit lite spännande men fick samhällstjänst istället vilket var rätt kul men jobbigt då man jobbade en hel dag och sedan skulle beta av det på kvällar. Var kul men tufft, speciellt då man inte får beta av det direkt utan det ska sträcka sig över en period som motsvarar hur länge du skulle suttit inne.</p><p></p><p>Tingsrätten ser ju dina kontoutdrag, och har du massa speltransaktioner är det uppenbart. Du kan även be din egen advokat använda det i rätten. T.ex visa upp hur satans mycket du spelar för. Mina kontoutdrag var helt otroliga. Summor hit och dit på enorma belopp.</p><p></p><p>Har alltid gjort rätt för mig och betalt skulderna så har inga privatskulder längre men jag lurade privatpersoner och betalade tillbaka andra privatpersoner, och så fortsatte det och slutade alltid med att man ökade sin skuld när man försökte spela ihop till alla skulderna. Till slut orkade man inte lägga in nya tradera och blocket annonser utan det blev ohållbart och man bröt ihop. Gick inte att hålla isär alla lögner längre och sms:en haglade in från de man lurat. Extremt jobbig tid i mitt liv och allt tack vare spelberoende.</p><p></p><p>Har nog lagt tiotusentals kronor på bara annonskostnader och är ägare till säkert över 100 e-post adresser.</p><p></p><p>Nu har jag gått vidare i livet och mår rätt bra men denna period förkortade lätt mitt liv många år. Magsår på köpet och stressen och ångesten. Allt i samband med att man skulle försöka hålla god min och sköta sitt jobb för att sedan spela bort alla pengar redan timmen efter lönen kom.</p><p></p><p>Hur kan man ens sitta här idag? Jag vet inte. Måste innerst inne vara ganska stark för allt man gått igenom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="beroendeanalytiker, post: 116609, member: 4480"] Jag har blivit dömd för bedrägerier 3 gånger inom loppet av 5 år för ett par år sedan. Belopp 50.000, 150.000, 50.000 typ Första gången, villkorlig dom. Gjorde rätt för mig och betalade alla skulder till privatpersoner. Andra gången var det mest lån i mina föräldrars namn. Köpte dyra grejer och sålde och anmälde mig själv till polisen och förklarade vad jag gjort. Då det är inom familjen kan man välja att inte gå vidare men anmälan behövdes för att skriva över skulderna på mig. Var några privatskulder till andra inblandat och straffet denna gång blev 100 timmars samhällstjänst och vård mot spelberoende. Tredje gången var det 50.000 men hade betalt alla privatpersoner innan rättegången men dömdes då även för hot mot tjänsteman. I verkligheten skulle jag aldrig ens göra en fluga illa fysiskt men blev arg. Straffet denna gång blev 200 timmars samhällstjänst och fortsatt vård mot spelberoende. Så dömd 3 gånger och inte sett insidan av ett fängelse vilket jag nästan hade tyckt varit lite spännande men fick samhällstjänst istället vilket var rätt kul men jobbigt då man jobbade en hel dag och sedan skulle beta av det på kvällar. Var kul men tufft, speciellt då man inte får beta av det direkt utan det ska sträcka sig över en period som motsvarar hur länge du skulle suttit inne. Tingsrätten ser ju dina kontoutdrag, och har du massa speltransaktioner är det uppenbart. Du kan även be din egen advokat använda det i rätten. T.ex visa upp hur satans mycket du spelar för. Mina kontoutdrag var helt otroliga. Summor hit och dit på enorma belopp. Har alltid gjort rätt för mig och betalt skulderna så har inga privatskulder längre men jag lurade privatpersoner och betalade tillbaka andra privatpersoner, och så fortsatte det och slutade alltid med att man ökade sin skuld när man försökte spela ihop till alla skulderna. Till slut orkade man inte lägga in nya tradera och blocket annonser utan det blev ohållbart och man bröt ihop. Gick inte att hålla isär alla lögner längre och sms:en haglade in från de man lurat. Extremt jobbig tid i mitt liv och allt tack vare spelberoende. Har nog lagt tiotusentals kronor på bara annonskostnader och är ägare till säkert över 100 e-post adresser. Nu har jag gått vidare i livet och mår rätt bra men denna period förkortade lätt mitt liv många år. Magsår på köpet och stressen och ångesten. Allt i samband med att man skulle försöka hålla god min och sköta sitt jobb för att sedan spela bort alla pengar redan timmen efter lönen kom. Hur kan man ens sitta här idag? Jag vet inte. Måste innerst inne vara ganska stark för allt man gått igenom. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Mitt spelmissbruk.
Topp