Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Misskött kredit TF Bank

Jag är ikapp med ALLT den här månaden, men på "mållinjen" fick jag en anmärkning om misskött kredit från Halens privatlån, TF Bank! Jag har diskuterat med dem varför jag blev sen med mina två senaste betalningar, och det var pga sjukdomar/sjukskrivning mm, som gjorde att jag hade mindre inkomst. Vill alltid vara ärlig och försöka hitta en lösning. De tog NOLL hänsyn, och helt plötsligt hade jag anmärkning om misskött kredit! Är helt knäckt nu! Är det någon som vet om man kan få bort denna anmärkning? Har redan pratat med dem, men de vägrar samarbeta! Vad kan man göra?

TFA Bank

Det hände samma sak med mig jag ringde till deras kundtjänst och bad om anstånd till den 12 februari men den 6 februari hade de skickat det till uc
men nu har jag gjort upp med Intrum om bättre avbetalnings plan. Det kommer att stå 2 år men det spelar nu ingen roll för min del. Detta är en av de sämsta bolag som finns.

Men du fick inte bort anmärkningen alltså? :( Jag tänker kämpa för att få bort den!

Intrum vill ha 2900:- i månaden i avbetalningsplan, men det är FÖR mycket, så vi ska höras på tel i eftermiddag och diskutera betalningen!

Du kommer inte få bort den anm wftersom det inte är själ nog att vara sjuk.
det tar dom ingen hänsyn till.värst med den anm är att det kommwr bli svårt få lån oxh krediter.

Tfa

Men du fick inte bort anmärkningen alltså? :( Jag tänker kämpa för att få bort den!
Jag kan inte göra det och jag hade varit i kontakt och hävdade att kundtjänsten hade lovat 31 januari att de skulle avvakta till den 12 februari fast jag hade betalt en del av mina efterblivna månader. Det är helt sjukt och det är lika bra att jag blir spärrad från att låna på flera år.
jag kommer inte att låna igen varken från vanliga banker eller från små banker. Har man inga pengar så får det vara. Hälsan är nog det viktigaste och skulder tar man inte med sig till graven.

Det hände samma sak med mig jag ringde till deras kundtjänst och bad om anstånd till den 12 februari men den 6 februari hade de skickat det till uc
men nu har jag gjort upp med Intrum om bättre avbetalnings plan. Det kommer att stå 2 år men det spelar nu ingen roll för min del. Detta är en av de sämsta bolag som finns.

Vad fick du för plan hos Intrum på detta?

Tfa

Hej

Jag kommer att betala 1500:- per månad jag har endast 21000:- kr i skuld.
Det var väldigt elakt gjort av de att göra så mot mig efter jag har varit kund hos de i 5 år. Det spela ringen roll om man hade skött sig innan de är som en robot och har inte det minsta hänsyn till varför man inte kunde betala i tid.

Jag fick hem ett brev från Halens om att jag riskerade en missbruksanmärkning. Men att det gick att slippa om jag betalade in det jag låg efter med innan månadens slut. Ett sånt brev måste ni också ha fått. Därför kan det väl inte ha kommit som en chock med anmärkningen om ni skippade betalningen.

Senast ändrad:
Jag har också hafft halens finaref mfl mfl man får brev hem.så man får skylla sig själv igentligen sen är inte bannker nån välgörenhet.banker bryr sig inte och ska inte bry sig om du är sjuk elller fattig.de vill ha in sina pengar.man får inte bort en anm pga sjukdom.ingen själig grund.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp