Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Missbrukad kredit?

Har egentligen två frågor..

Missbrukad kredit är det två år när det gäller en kredit exempelvis ett kreditkort och tre år när det gäller lån?
För mig att jag har läst det någonstans. Men kanske en missuppfattning från min sida.

Min andra fråga är vid missbrukad kredit, blir det stopp tex om man söker ny lägenhet också likt en betalningsanmärkning?

Misskött kredit visas tre år
Missbrukat kontokort visas två år

båda dessa syns bara på uc och inte på t ex bisnode eller Creditsafe (om det inte ändrats nyligen)

ska du söka lägenhet och ha en misskött kredit så ser det givetvis inte bra, tyvärr.

Kan kreditbetyget förbättras ju äldre den missbrukade krediten blir? Jag har en missbrukad kontokortskredit som jag snart har haft i ett år. Kommer den alltid påverka lika negativt tills den försvinner helt eller ”lättar” det under tiden?

Kan kreditbetyget förbättras ju äldre den missbrukade krediten blir? Jag har en missbrukad kontokortskredit som jag snart har haft i ett år. Kommer den alltid påverka lika negativt tills den försvinner helt eller ”lättar” det under tiden?
Tid spelar ingen roll,du är körd sålänge den finns synlig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp