Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Missbrukad kredit?

Hur länge ligger en missbrukad kredit kvar på uc? Antar att det är lika illa att ha det som en anmärkning?

Två år och ja, det påverkar negativt, som en vanlig anmärkning tyvärr, även om man har hög inkomst och bra förutsättningar i övrigt så ställer den till det om man vill t ex köpa ngt på avbetalning.

Två år och ja, det påverkar negativt, som en vanlig anmärkning tyvärr, även om man har hög inkomst och bra förutsättningar i övrigt så ställer den till det om man vill t ex köpa ngt på avbetalning.

Misstänkte nästan det att de va som en anmärkning. Försöker betala allt som kan ge missbrukad kredit så det ändå är på rätt sida ^^

Tre år är det väl ändå på missbrukat bankkonto och misskött kredit? Bara missbrukat kontokort som ligger kvar i två år.

Vad gäller hur illa det är är det nog jämförbart med en anmärkning, typ.

Hur länge ligger en missbrukad kredit kvar på uc? Antar att det är lika illa att ha det som en anmärkning?

Missbrukad kredit ligger kvar i 3 år och är lika illa som en betalningsanmärkning. De enda positiva med dessa dock, är att de endast syns på uc. Tar du tex en bisnode/creditsafe så syns dom inte. :)

Jag skulle tro att missbrukad kredit är värre än en vanlig betalningsanmärkning som härstammar från att man har haft problem med Kronofogden. Det finns ju folk med 0,1 i betyg som har betalningsanmärkningar, enligt UC, men jag tror knappast att man kan ha 0,1 i betyg om man har en missbrukad kredit.

Men det är bara en gissning.

Jag skulle tro att missbrukad kredit är värre än en vanlig betalningsanmärkning som härstammar från att man har haft problem med Kronofogden. Det finns ju folk med 0,1 i betyg som har betalningsanmärkningar, enligt UC, men jag tror knappast att man kan ha 0,1 i betyg om man har en missbrukad kredit.

Men det är bara en gissning.

Jag har missbrukade krediter, men ingen av dom härstammar från problem med kronofogden. :)

Nej, det gör de väl aldrig? Kronofogden lånar inte ut pengar...

Haha, jag läste fel :facejoy: Läste att missbrukad kredit får man för man haft problem med kronofogden. Därav mitt svar, my bad :facejoy::folded:

Missbrukad kredit ligger kvar i 3 år och är lika illa som en betalningsanmärkning. De enda positiva med dessa dock, är att de endast syns på uc. Tar du tex en bisnode/creditsafe så syns dom inte. :)
Är du säker på att det syns endast om man tar en UC? Så om nån tar wn Creditsafe eller en Bisnode så syns den inte alls?
För Credigo och Easycredit kommer rapportera in min skuld till UCs missbruksregister inom kort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp