Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missbrukad kontokortskredit

Har idag fått reda på att jag fått missbrukad kontokortskredit. Har inte fått någon avisering om att det skulle till inkasso så är helt knäckt :( nu är det helt kört att få lån i några år eller hur?
Just när jag trodde att jag var på väg ut ur skiten. Vill bara släppa allt och hoppa framför ett tåg.

Har idag fått reda på att jag fått missbrukad kontokortskredit. Har inte fått någon avisering om att det skulle till inkasso så är helt knäckt :( nu är det helt kört att få lån i några år eller hur?
Just när jag trodde att jag var på väg ut ur skiten. Vill bara släppa allt och hoppa framför ett tåg.
Missbrukad kontokredit ligger kvar i två år
Misskött kredit ligger kvar i tre år
Missbrukat bankkonto ligger kvar i tre år
Jag fick missbrukat bankkonto som anmärkning på mitt lån hos Ellos Privatlån hur nu det gick till, tycker det låter värre med missbrukat bankkonto än kredit... Det är jättesurt att få dessa anmärkningar, hoppas att det löser sej för dej. Styrkekramar

Tack. Ska försöka lugna ner mig. Hade tänkt att söka lån efter sommaren. Är därför så ledsen, arg, frustrerad och helt uppgiven.

Jag har också en sån men vet du vad jag upptäckte? Den syns inte på alla upplysningar. Är inte säker, men jag tror det hänger ihop med att kreditbolaget som tar upplysningen själva måste rapportera in uppgifter för att kunna se den.
När Thorn tog en upplysning på mig syntes den inte. Så helt kört behöver det inte vara.
Försöker själv just nu ta reda på hur det hänger ihop.

Det syns i två år och bara när man tar full UC!! Så de kreditbolag som inte tar uc utan Bisnode eller Creditsafe ser det inte!

Den här anmärkningen står inte under Betalningsanmärkningar heller utan på en egen rad!

Jag har också en sån men vet du vad jag upptäckte? Den syns inte på alla upplysningar. Är inte säker, men jag tror det hänger ihop med att kreditbolaget som tar upplysningen själva måste rapportera in uppgifter för att kunna se den.
När Thorn tog en upplysning på mig syntes den inte. Så helt kört behöver det inte vara.
Försöker själv just nu ta reda på hur det hänger ihop.
Jag förstår. Känns ändå riskfyllt att chansa med ansökan om man inte vet vilka som ser den.

Det syns i två år och bara när man tar full UC!! Så de kreditbolag som inte tar uc utan Bisnode eller Creditsafe ser det inte!

Den här anmärkningen står inte under Betalningsanmärkningar heller utan på en egen rad!
Ok men vid UC syns den? Inte så många vettiga långivare som bara tar Bisnode eller Creditsafe eller har jag missat de?

De som tar full uc på dig ser att du har anmärkning om missbrukad kontokredit!

Hos Ikano låg jag efter med två månadsbetalningar 2 x 240 kr!! Betalade in de två men kunde inte betala för innevarande månad (alltså ytterligare 240) och de avslutade krediten och anmälde till Uc. Men jag hade varit sen med betalningar flera gånger tidigare men aldrig med mer än en betalning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp