Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Missbruk utan missbruk?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Idiotfru" data-source="post: 78089" data-attributes="member: 3691"><p>Jag förstår precis vad du menar och jag var helt inne i en sådan sprial med. Lättnaden när det löst sig med några kronor in på kontot för stunden var kanske att likna vid en "kick". Timmarna som lades på att leta, pussla och wow när det kom en ny aktör... Mitt spelande var enkom för att försöka utöka några kronor och de gånger det gick gjorde ju bara att jag såg den "utvägen" fler gånger. Men ingen kick av spel, det var mer rutin och tvång för att ha chansen... Jag försökte förklara det här lånemissbruket för min handläggare men i min utredning betonas ett spelberoende och jag har inte lagt mig i det för att inte riskera några chanser till skuldsanering. Däremot känns det ju oerhört bra att veta att jag inte har något spelmissbruk speciellt med tanke på all reklam som vi alla bombarderas med dygnet runt i alla medier. Jag brukar tänka på de som har och haft problem med spel... vilken oerhört tuff situation att befinna sig i. Det måste snart bli ett stopp för all denna reklam.</p><p>Men jaga-pengar-missbruket är nog så tufft när man är inne i det och jag känner igen det där med tomheten. När det hade gått över så insåg jag istället hur mycket tid jag lagt på det missbruket och det var nästa tuffa resa... all tid som kunnat gå till något annat... Men det dåliga samvetet fick jag med lägga åt sidan för det leder ingenstans. Faktum är att situationen nu är som den är och det är bara att sikta framåt som gäller och på vägen försöka använda de kunskaper och erfarenheter som jag ändå fått till att stötta andra, kanske varna andra och också vara med och påverka där jag kan i olika frågor.</p><p></p><p>Så mycket bra skrivet och bra initiativ. Jag visste inte att vi var så många som haft samma upplevelse.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Idiotfru, post: 78089, member: 3691"] Jag förstår precis vad du menar och jag var helt inne i en sådan sprial med. Lättnaden när det löst sig med några kronor in på kontot för stunden var kanske att likna vid en "kick". Timmarna som lades på att leta, pussla och wow när det kom en ny aktör... Mitt spelande var enkom för att försöka utöka några kronor och de gånger det gick gjorde ju bara att jag såg den "utvägen" fler gånger. Men ingen kick av spel, det var mer rutin och tvång för att ha chansen... Jag försökte förklara det här lånemissbruket för min handläggare men i min utredning betonas ett spelberoende och jag har inte lagt mig i det för att inte riskera några chanser till skuldsanering. Däremot känns det ju oerhört bra att veta att jag inte har något spelmissbruk speciellt med tanke på all reklam som vi alla bombarderas med dygnet runt i alla medier. Jag brukar tänka på de som har och haft problem med spel... vilken oerhört tuff situation att befinna sig i. Det måste snart bli ett stopp för all denna reklam. Men jaga-pengar-missbruket är nog så tufft när man är inne i det och jag känner igen det där med tomheten. När det hade gått över så insåg jag istället hur mycket tid jag lagt på det missbruket och det var nästa tuffa resa... all tid som kunnat gå till något annat... Men det dåliga samvetet fick jag med lägga åt sidan för det leder ingenstans. Faktum är att situationen nu är som den är och det är bara att sikta framåt som gäller och på vägen försöka använda de kunskaper och erfarenheter som jag ändå fått till att stötta andra, kanske varna andra och också vara med och påverka där jag kan i olika frågor. Så mycket bra skrivet och bra initiativ. Jag visste inte att vi var så många som haft samma upplevelse. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Missbruk utan missbruk?
Topp