Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missad betalning - skuldsanering

Hej,

har inte betalat in februaribetalningen som skulle betalas in sista februari. Meddelas borgenärerna nu i mars? Någon som vet ungefär när i mars dessa meddelas? Jag har ett lån där jag har en medsökande, kommer denne även att meddelas?

vänliga hälsningar,

Mulle

Hej,

har inte betalat in februaribetalningen som skulle betalas in sista februari. Meddelas borgenärerna nu i mars? Någon som vet ungefär när i mars dessa meddelas? Jag har ett lån där jag har en medsökande, kommer denne även att meddelas?

vänliga hälsningar,

Mulle
Har för mig att de meddelas typ några ggr per år, MEN om du kan betala dubbelt i mars spelar det mindre roll som jag förstår det, för får de reda på det och vill kräva åtgärd är chansen rätt stor att KFM avslår deras önskan då "felet" de åberopar (att du ligger efter med betalning) inte stämmer längre. (vet att det var i princip så för en bekant, men vet inte om det alltid är så))

Tydligen kan man vara sen eller rentutav strunta i att betala upp till 3-4 gånger utan att det blir åtgärd, iaf om man läser trådarna härinne, inget att rekommendera iaf.
Rätta mig gärna om det inte stämmer.

Testade ringa kfm idag och borgenärerna meddelas inte om man är sen med en betalning i en månad. Det är först när man är sen i 3-4 månader som de meddelas. På hemsidan står det att de meddelas kvartalsvis men detta är tydligen individuellt beroende på hur länge man varit sen med en betalning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp