Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

MinUC

Hej igen alla visa människor!

Har tidigare ett lån genom Konsumentkredit men de sålde lånet som togs 2021 till Ikano Bank sedan 1/10-2024.
Lånet från Konsumentkredit försvann från minUC och står som avslutat 30/9-2024
Ikano Bank syns inte än, tänkte först att det kommer att synas den 15/10, sen 31/10 och nu senast 15/11 men inget har dykt upp.
Om den inte syns på min upplysning som man kan ladda ner i PDF-format, kommer den då synas för Collector om de tar en UC?

Jag går i tankarna att kontakta Collector nästa vecka när mina två sista FF går ut, för att samla ihop en del krediter och lån som finns på UC men också utanför UC.

Har ökat upp min inkomst från 498.000 SEK till 630.000 SEK samt kommer att 0 FF, inget skuldsaldo eller anmärkningar.
Tanken är att samla totalt 430.000 SEK, varav 280.000 SEK är på UC och resterande utanför.

På så vis skulle mina 7 lån/krediter gå ner till två större lån.

De kommer att godkänna lånwt annars blir jag förvånad

Hej igen alla visa människor!

Har tidigare ett lån genom Konsumentkredit men de sålde lånet som togs 2021 till Ikano Bank sedan 1/10-2024.
Lånet från Konsumentkredit försvann från minUC och står som avslutat 30/9-2024
Ikano Bank syns inte än, tänkte först att det kommer att synas den 15/10, sen 31/10 och nu senast 15/11 men inget har dykt upp.
Om den inte syns på min upplysning som man kan ladda ner i PDF-format, kommer den då synas för Collector om de tar en UC?

Jag går i tankarna att kontakta Collector nästa vecka när mina två sista FF går ut, för att samla ihop en del krediter och lån som finns på UC men också utanför UC.

Har ökat upp min inkomst från 498.000 SEK till 630.000 SEK samt kommer att 0 FF, inget skuldsaldo eller anmärkningar.
Tanken är att samla totalt 430.000 SEK, varav 280.000 SEK är på UC och resterande utanför.

På så vis skulle mina 7 lån/krediter gå ner till två större lån.

Det ska vara samma som syns på minuc

Tror ni att Collector bryr sig om att man har 3 FF, varav att dessa går ut nu i 28/29-11 men om man redan ringer dom imorgon 25/11?
Betyg/risk 4.8 enligt MinUC

Pratade med Collector idag, la korten på bordet vad jag skulle vilja ansöka om.
Jag var inloggad på MinUC och vi hade aktuella summor, samt så berättade jag om mina två extrajobb samt att jag har fått en ny tjänst inom samma bolag i september och ökat min lön ganska markant senaste 12 månaderna.
Sa även att jag har i snitt haft cirka 47.400 ut efter skatt den senaste tiden (7 månader) och även hur mycket jag hade utanför UC.

Han sa att 3 FF inte skulle påverka något om det blir OK eller Nekat men att det kan göra med deras ränta, och då att det kan göra 0.5-1.5% (kanske var försäljning) så jag skulle återkomma om FF försvinner på dagen på torsdag (sista går ut den 28/11), om den hade försvunnit från MinUC så skulle vi köra annars så bokade han in mig för ett möte på fredag 09:00 för att köra vidare.

Men han lät väldigt positiv och var tydlig med att han kan inte lova något men att de såg ut att vara väldigt positivt.

Så jag håller tummarna, det känns ändå skönt att kanske få samla ihop en del värdelösa lån samt så signerade jag precis ett avtal för extrajobb från Februari nästa år inom säkerhetsbranschen och det kommer generera en inkomst på 12.000 SEK extra!

Kan det vara så att 2025 blir året då skeppet vänder och ror i hamn?

Tror ni att Collector bryr sig om att man har 3 FF, varav att dessa går ut nu i 28/29-11 men om man redan ringer dom imorgon 25/11?
Betyg/risk 4.8 enligt MinUC
Det måste väl helt saknas anledning att stressa de få dagarna?

Det måste väl helt saknas anledning att stressa de få dagarna?
Den enda anledning är väl att man vill få allt löst så snart som möjligt,
Att slippa gå och fundera etc.

Men absolut, det är inget att stressa över utan bättre att ge sig själv ett så bra utgångsläge som möjligt.
Fick som sagt ett bra samtal idag och sen tar vi det som de kommer nu i veckan!

En liten uppdatering,
Idag försvann en av mina FF och mitt betyg gick från 4.8 (mindre bra) till 3.7 (Bra) och imorgon försvinner nästa.

Pratade med Collector idag om det och fick en väldigt positiv känsla,
Nu får man bara hoppas på att man ror det här i hamn och hamnar på rätt fötter inför framtiden!

Vi pratade också om att jag hade haft två inkomster hela året så fanns det möjlighet att båda köra Kreditz och komplettering med lönespecs för att styrka en längre period, vilket skulle vara en fördel för mig.

Skönt att kunna lägga allt på bordet, mötas av en förståelse och vara "förbered"

En förhoppningsvis sista uppdatering i det här fallet,

Mina FF gick ut och jag ringde Collector för att se om vi skulle köra idag, mitt betyg hade sjunkit till 3.1 (Bra)
Vi gick genom ansökan, fick prata om mina skulder och hur jag mår och har mått alla år som jag har jobbat 150-160%.

Sen så skickade vi in ansökan över telefonen, och fick preliminärt godkänt på hela summan utan lösenkrav.

Fick precis SMS att lånet är under utbetalning!
Idag ska jag äntligen få andas ut, kunna fokusera på att leva, må bra och fortsätta framåt! :folded:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp