Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
minUC - Mitt kreditbetyg
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ca5tio" data-source="post: 55941" data-attributes="member: 1110"><p>Jag mejlade UC för att fråga vilken inverkan mitt underskott har på mitt kreditbetyg då jag under 1 års tid inte sökt något lån och betalat ner mina blancolån och kreditkort och ändå fick jag sämre betyg i oktober. Jag trodde det berodde på att jag hamnat i en annan grupp men nu i november så blev betyget bättre i samma grupp som tidigare så jag blir inte klok på detta, nu försvinner min enda förfrågan på tisdag natt så efter det ska jag strunta i Min UC till juni nästa år.</p><p></p><p>UC svarade mig:</p><p>Vi kan inte svara specifikt på din fråga. När Kreditbetyget beräknas så tar den hänsyn till <strong><em>all</em> information</strong> i din kreditupplysning. Information som kreditengagemang (antal, belopp, utnyttjandegrad), anmärkningar (antal, belopp, ålder), inkomst, civilstånd, fastighetsinnehav mm.</p><p></p><p>Informationen i kreditupplysningen vägs samman och jämförs med övriga personer över 18 år i Sverige. Resultatet ger en indikation på risken att få en betalningsanmärkning på 12 månaders sikt. Alla personer över 18 år har en risk att hamna på obestånd, en del har en väldigt liten risk medan andra har en högre risk, det är den risken som en kreditgivare ska förhålla sig till vid en kreditbedömning.</p><p></p><p>Det är dock viktigt att poängtera att Kreditbetyget inte tar hänsyn till dig som person utan beräknas utifrån den informationen som vi har tillgång till. Kreditbolag och andra kreditbedömare använder oftast kreditupplysningen som en del av sin bedömning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ca5tio, post: 55941, member: 1110"] Jag mejlade UC för att fråga vilken inverkan mitt underskott har på mitt kreditbetyg då jag under 1 års tid inte sökt något lån och betalat ner mina blancolån och kreditkort och ändå fick jag sämre betyg i oktober. Jag trodde det berodde på att jag hamnat i en annan grupp men nu i november så blev betyget bättre i samma grupp som tidigare så jag blir inte klok på detta, nu försvinner min enda förfrågan på tisdag natt så efter det ska jag strunta i Min UC till juni nästa år. UC svarade mig: Vi kan inte svara specifikt på din fråga. När Kreditbetyget beräknas så tar den hänsyn till [B][I]all[/I] information[/B] i din kreditupplysning. Information som kreditengagemang (antal, belopp, utnyttjandegrad), anmärkningar (antal, belopp, ålder), inkomst, civilstånd, fastighetsinnehav mm. Informationen i kreditupplysningen vägs samman och jämförs med övriga personer över 18 år i Sverige. Resultatet ger en indikation på risken att få en betalningsanmärkning på 12 månaders sikt. Alla personer över 18 år har en risk att hamna på obestånd, en del har en väldigt liten risk medan andra har en högre risk, det är den risken som en kreditgivare ska förhålla sig till vid en kreditbedömning. Det är dock viktigt att poängtera att Kreditbetyget inte tar hänsyn till dig som person utan beräknas utifrån den informationen som vi har tillgång till. Kreditbolag och andra kreditbedömare använder oftast kreditupplysningen som en del av sin bedömning. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
minUC - Mitt kreditbetyg
Topp