Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
minUC - Mitt kreditbetyg
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Från ingenstans" data-source="post: 290237" data-attributes="member: 5560"><p>Man får inte glömma att det är helheten, inklusive alla de olika algoritmer UC: s system tar hänsyn till, som avgör betyget. Har man små inkomster behövs inte många krediter & förfrågningar för ett dåligt kreditbetyg. Plus förstås att man jämförs med hela Sveriges befolkning.</p><p></p><p>Min egen ekonomi bakåt i tiden har varit en väldigt ”blandad kompott”. Alltifrån skuldsanering för ett antal år sedan till 0,5 i kreditbetyg och därefter till 29% pga. flera fullt utnyttjade kreditkort. Utifrån det är det skönt att ligga på 3,2 % - och på väg till det bättre!</p><p></p><p>Min erfarenhet är att få antal lån/krediter alltid är bättre än att ha många små, att kontokrediter, avbetalningskrediter och kreditkort är förödande för kreditbetyget (OM man har sina kort fullt eller till större delen fullt utnyttjade). Många förfrågningar är alltid direkt dåligt, ju mer nytagna ff desto sämre.</p><p>Det är en mindre vetenskap att veta när det är ett bra tillfälle att söka lån! Men man kan alltid gå på sitt kreditbetyg; har man ”noll komma någonting” i betyg får man som regel bra erbjudanden eftersom man då tillhör kategorin ”mycket bra kreditvärdighet”. Men har man tex samtidigt ett väldigt stort underskott i senaste deklarationen och flera nya förfrågningar så finns risken att man inte kommer så särskilt långt ens då.</p><p></p><p>Jag kan ångra djupt vissa av de gånger jag sökt hos låneförmedlare - ibland utan ett enda erbjudande tillbaka, alternativt att man bara fått lån till skamränta. Japp, ännu en förfrågan helt i onödan och kraftigt försämrad UC - fastän man inte ens har tagit något lån..!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Från ingenstans, post: 290237, member: 5560"] Man får inte glömma att det är helheten, inklusive alla de olika algoritmer UC: s system tar hänsyn till, som avgör betyget. Har man små inkomster behövs inte många krediter & förfrågningar för ett dåligt kreditbetyg. Plus förstås att man jämförs med hela Sveriges befolkning. Min egen ekonomi bakåt i tiden har varit en väldigt ”blandad kompott”. Alltifrån skuldsanering för ett antal år sedan till 0,5 i kreditbetyg och därefter till 29% pga. flera fullt utnyttjade kreditkort. Utifrån det är det skönt att ligga på 3,2 % - och på väg till det bättre! Min erfarenhet är att få antal lån/krediter alltid är bättre än att ha många små, att kontokrediter, avbetalningskrediter och kreditkort är förödande för kreditbetyget (OM man har sina kort fullt eller till större delen fullt utnyttjade). Många förfrågningar är alltid direkt dåligt, ju mer nytagna ff desto sämre. Det är en mindre vetenskap att veta när det är ett bra tillfälle att söka lån! Men man kan alltid gå på sitt kreditbetyg; har man ”noll komma någonting” i betyg får man som regel bra erbjudanden eftersom man då tillhör kategorin ”mycket bra kreditvärdighet”. Men har man tex samtidigt ett väldigt stort underskott i senaste deklarationen och flera nya förfrågningar så finns risken att man inte kommer så särskilt långt ens då. Jag kan ångra djupt vissa av de gånger jag sökt hos låneförmedlare - ibland utan ett enda erbjudande tillbaka, alternativt att man bara fått lån till skamränta. Japp, ännu en förfrågan helt i onödan och kraftigt försämrad UC - fastän man inte ens har tagit något lån..! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
minUC - Mitt kreditbetyg
Topp