Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
minUC - Mitt kreditbetyg
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Trixarn" data-source="post: 200792" data-attributes="member: 4672"><p>Lek med tanken att deras automatiserade filter ser ut såhär väldigt kortfattat:</p><p></p><p>UC-betyg: Godkänn mellan 0-10 %. Betyget sätter räntan.</p><p></p><p>Skuldkvot: Godkänn bara mellan 0-1,5 ggr inkomst.</p><p></p><p>Underskott: Godkänn 0-12% av inkomst</p><p></p><p>Betalningsanmärkning: Godkänn ej</p><p></p><p>Du måste uppfylla alla faktorer för att inte sållas bort i den automatiserade processen hos <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27" target="_blank">Lendo</a>. Det förklarar varför vi blir så ”chockade” ibland när någon med bra betyg inte får lån.</p><p></p><p>Jag tror personligen att betyget endast sätter räntan OM du får lån, men att det självklart också finns ett spann för vilket betyg som godkänns.</p><p></p><p>Jag håller med om att det är konstigt att en hög skuldkvot inte påverkar mer än det gör, men samtidigt så ska det ju bara räkna ut din betalningsförmåga. Enligt UCs system så räknar som uppenbarligen att om du inte har många förfrågningar och uppenbarligen har klarat din skuldbörda, så köper du en relativt liten risk i framtiden. </p><p></p><p>Bankerna tänker längre än så, och därför har dom också sin limit på skuldkvot etc. UC är bara ETT av hjälpmedlena som dom använder för att skaffa sig sin egen riskbild. Precis som på ett försäkringsbolag så har alla olika riskfaktorer som sätter priset på försäkringen eller om någon försäkring ska erbjudas över huvudtaget.</p><p></p><p>Detta är bara mina personliga tankar och vad jag tror. Därför tror jag att vi är lite för fokuserade på bara en av faktorerna (även om vi självklart snackar lite grann om de andra).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Trixarn, post: 200792, member: 4672"] Lek med tanken att deras automatiserade filter ser ut såhär väldigt kortfattat: UC-betyg: Godkänn mellan 0-10 %. Betyget sätter räntan. Skuldkvot: Godkänn bara mellan 0-1,5 ggr inkomst. Underskott: Godkänn 0-12% av inkomst Betalningsanmärkning: Godkänn ej Du måste uppfylla alla faktorer för att inte sållas bort i den automatiserade processen hos [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/27"]Lendo[/URL]. Det förklarar varför vi blir så ”chockade” ibland när någon med bra betyg inte får lån. Jag tror personligen att betyget endast sätter räntan OM du får lån, men att det självklart också finns ett spann för vilket betyg som godkänns. Jag håller med om att det är konstigt att en hög skuldkvot inte påverkar mer än det gör, men samtidigt så ska det ju bara räkna ut din betalningsförmåga. Enligt UCs system så räknar som uppenbarligen att om du inte har många förfrågningar och uppenbarligen har klarat din skuldbörda, så köper du en relativt liten risk i framtiden. Bankerna tänker längre än så, och därför har dom också sin limit på skuldkvot etc. UC är bara ETT av hjälpmedlena som dom använder för att skaffa sig sin egen riskbild. Precis som på ett försäkringsbolag så har alla olika riskfaktorer som sätter priset på försäkringen eller om någon försäkring ska erbjudas över huvudtaget. Detta är bara mina personliga tankar och vad jag tror. Därför tror jag att vi är lite för fokuserade på bara en av faktorerna (även om vi självklart snackar lite grann om de andra). [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
minUC - Mitt kreditbetyg
Topp