Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Mina tankar: Skuldsanering nekad – när bör man ansöka igen? Erfarenheter och råd
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="noll" data-source="post: 467333" data-attributes="member: 317"><p>Mycket klokt inlägg!</p><p>Det är oerhört påfrestande att dag efter dag jagas per telefon. Det är psykiskt påfrestande att få lön den 25e då den inte skänker någon glädje pga att man våndas över att den inte kommer att räcka till. Lönen och dagarna därefter blir en transportsträcka tills nästa ångestlön. </p><p>I morgon har jag väntat I prick 8 mån sedan ansökan skickades in och jag är så rädd att bli nekad. Önskade att alla handläggare var bra men dessvärre verkar det också skilja.</p><p>Jag undrar om de tittar framåt eller bakåt. Det borde väl vara framtida betalningsförmåga med hänsyn till skuldbördan, men kanske får man avslag pga oförmåga åren innan. Men för min del så har åren gått och bestått av handlingsförlamning att ta itu med allt genom att ansöka.</p><p>Sedan 1,5 år tillbaka har jag inte tagit en ny kredit för att släcka gamla, jag har påbörjat KBT behandling för att få någon att samtala med och som kan hjälpa mig framåt. Idag och sedan länge mår jag riktigt illa när jag ser och hör reklam för att samla lån. I mitt sätt att tänka sedan en tid tillbaka så är lån och krediter ett big no och aldrig igen.</p><p></p><p>Om jag får avslag nu, kan man samma dag skicka en ny ansökan? Kan man begära omprövning om man får nej istället för ny ansökan?</p><p></p><p>Enligt KF frågor på hemsidan om skuldsanering är rätt för mig så är jag kvalificerad, men när man läst i trådar så verkar andra faktorer spela de avgörande rollerna såsom vilken handläggare du får och vad du gör rent praktiskt för att komma ur skuldträsket. Jag kommer berätta om KBT behandlingen men tycker ni även jag ska nämna hur allt detta påverkat mitt psykiska mående där jag varit (och är) på botten till mental katastrof? Eller tror då handläggaren att jag "klagar" för att vinna förståelse? Jag har försökt vara stark i så många år men idag finns inget kvar.</p><p>Skulle ju vara så tråkigt om de tycker det lån jag tog för 1,5 år sedan blir grund för avslag. Man önskar att de förstod att det var en överlevnadsstrategi. </p><p>Jag har i över 1 års tid sökt extra jobb på distans kvällstid och helger men ännu inte fått något. Är det något jag ska nämna i samtalet?</p><p>Har även ett dilemma där jag pga sjukdom måste ta bilen till jobbet. En bil värd någonstans runt 30 tusen men det finns inga allmänna kommunikationer och gångavståndet 8 km är omöjligt för mig att gå i det skick jag är pga sjukdom. Så jag våndas över ifall jag blir nekad pga detta. Alternativet är att sälja bilen men då kan jag inte jobba vidare längre. </p><p>Ja vi får se vart det bär. Kanske kommer samtalet och besked månad 9.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="noll, post: 467333, member: 317"] Mycket klokt inlägg! Det är oerhört påfrestande att dag efter dag jagas per telefon. Det är psykiskt påfrestande att få lön den 25e då den inte skänker någon glädje pga att man våndas över att den inte kommer att räcka till. Lönen och dagarna därefter blir en transportsträcka tills nästa ångestlön. I morgon har jag väntat I prick 8 mån sedan ansökan skickades in och jag är så rädd att bli nekad. Önskade att alla handläggare var bra men dessvärre verkar det också skilja. Jag undrar om de tittar framåt eller bakåt. Det borde väl vara framtida betalningsförmåga med hänsyn till skuldbördan, men kanske får man avslag pga oförmåga åren innan. Men för min del så har åren gått och bestått av handlingsförlamning att ta itu med allt genom att ansöka. Sedan 1,5 år tillbaka har jag inte tagit en ny kredit för att släcka gamla, jag har påbörjat KBT behandling för att få någon att samtala med och som kan hjälpa mig framåt. Idag och sedan länge mår jag riktigt illa när jag ser och hör reklam för att samla lån. I mitt sätt att tänka sedan en tid tillbaka så är lån och krediter ett big no och aldrig igen. Om jag får avslag nu, kan man samma dag skicka en ny ansökan? Kan man begära omprövning om man får nej istället för ny ansökan? Enligt KF frågor på hemsidan om skuldsanering är rätt för mig så är jag kvalificerad, men när man läst i trådar så verkar andra faktorer spela de avgörande rollerna såsom vilken handläggare du får och vad du gör rent praktiskt för att komma ur skuldträsket. Jag kommer berätta om KBT behandlingen men tycker ni även jag ska nämna hur allt detta påverkat mitt psykiska mående där jag varit (och är) på botten till mental katastrof? Eller tror då handläggaren att jag "klagar" för att vinna förståelse? Jag har försökt vara stark i så många år men idag finns inget kvar. Skulle ju vara så tråkigt om de tycker det lån jag tog för 1,5 år sedan blir grund för avslag. Man önskar att de förstod att det var en överlevnadsstrategi. Jag har i över 1 års tid sökt extra jobb på distans kvällstid och helger men ännu inte fått något. Är det något jag ska nämna i samtalet? Har även ett dilemma där jag pga sjukdom måste ta bilen till jobbet. En bil värd någonstans runt 30 tusen men det finns inga allmänna kommunikationer och gångavståndet 8 km är omöjligt för mig att gå i det skick jag är pga sjukdom. Så jag våndas över ifall jag blir nekad pga detta. Alternativet är att sälja bilen men då kan jag inte jobba vidare längre. Ja vi får se vart det bär. Kanske kommer samtalet och besked månad 9. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Mina tankar: Skuldsanering nekad – när bör man ansöka igen? Erfarenheter och råd
Topp