Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Mina lån, Ekonomi och spelberoende
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik23" data-source="post: 94842" data-attributes="member: 4150"><p>Ja här kämpar man på, känns som att man fått upp ögonen lite vad man hållit på med. Och försöker blicka framåt och förbättra ekonomin. Kommer ju vara skuldsatt i många år men får man bara ner månadskostnaden så kan jag leva med det. </p><p>Planen är att försöka fixa ett samlingslån om lite mindre än 1 år, kan säkert ansöka tidigare men vill ju ha skapliga villkor och om 1 år så tror jag det är stor chans att man får till en bra ränta...</p><p>Får vara slut på att ta skitlån nu.</p><p></p><p>Har ju märkt att man inte gör av med så mycket pengar när man inte spelar . så jag kommer nog överleva tills det är dags för samlingslånet. Sen kommer det bli en del övertid i höst med.</p><p></p><p>Jag är inte fri från mitt spelberoende det vet jag, för jag har försökt att spela ett par gånger men har gett upp tillslut.</p><p>Tänk om jag gjorde detta för 1 år sen att spärra alla insättningsmöjligheter då hade mitt liv sett annorlunda ut misstänker jag.</p><p>Vet att man inte kan spärra sig helt men jag har tagit bort möjligheterna för mig att göra impulsinaättningar och det är det som var extra farligt för min del.</p><p>Har insett att det bästa är inte att man har lite mer pengar kvar utan det är att slippa den där jäkla ångesten som äter upp en inifrån.</p><p>Det som gör mig mest ledsen är att man spelade bort en storvinst som kunde förändrat mitt liv totalt. Men såhär i efterhand önskar jag att jag inte hade börjat att spela alls. </p><p>Och min tur är nog förbrukad gällande storvinsterna framöver så det är ingen idé att ens försöka. </p><p></p><p>Om du ens funderar på att skapa ett konto när du ser reklamen på tv eller sitter i bilen med radion på.... GÖR DET INTE....det är inte värt risken att bli spelberoende för några tusenlappar eller ev en storvinst men då är det oftast riktigt höga bet som gäller och då är man nog redan körd.</p><p>Många kan säkert klara av att spela på normalnivå och acceptera en förlust men varför ens chansa ?</p><p></p><p>Om jag kan hjälpa minst en person att inte spela så är jag sjukt glad.</p><p>Och om någon känner att man behöver prata av sig lite så är det bara att dra iväg ett pm till mig.</p><p></p><p>Hälsan är det viktigaste av allt..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik23, post: 94842, member: 4150"] Ja här kämpar man på, känns som att man fått upp ögonen lite vad man hållit på med. Och försöker blicka framåt och förbättra ekonomin. Kommer ju vara skuldsatt i många år men får man bara ner månadskostnaden så kan jag leva med det. Planen är att försöka fixa ett samlingslån om lite mindre än 1 år, kan säkert ansöka tidigare men vill ju ha skapliga villkor och om 1 år så tror jag det är stor chans att man får till en bra ränta... Får vara slut på att ta skitlån nu. Har ju märkt att man inte gör av med så mycket pengar när man inte spelar . så jag kommer nog överleva tills det är dags för samlingslånet. Sen kommer det bli en del övertid i höst med. Jag är inte fri från mitt spelberoende det vet jag, för jag har försökt att spela ett par gånger men har gett upp tillslut. Tänk om jag gjorde detta för 1 år sen att spärra alla insättningsmöjligheter då hade mitt liv sett annorlunda ut misstänker jag. Vet att man inte kan spärra sig helt men jag har tagit bort möjligheterna för mig att göra impulsinaättningar och det är det som var extra farligt för min del. Har insett att det bästa är inte att man har lite mer pengar kvar utan det är att slippa den där jäkla ångesten som äter upp en inifrån. Det som gör mig mest ledsen är att man spelade bort en storvinst som kunde förändrat mitt liv totalt. Men såhär i efterhand önskar jag att jag inte hade börjat att spela alls. Och min tur är nog förbrukad gällande storvinsterna framöver så det är ingen idé att ens försöka. Om du ens funderar på att skapa ett konto när du ser reklamen på tv eller sitter i bilen med radion på.... GÖR DET INTE....det är inte värt risken att bli spelberoende för några tusenlappar eller ev en storvinst men då är det oftast riktigt höga bet som gäller och då är man nog redan körd. Många kan säkert klara av att spela på normalnivå och acceptera en förlust men varför ens chansa ? Om jag kan hjälpa minst en person att inte spela så är jag sjukt glad. Och om någon känner att man behöver prata av sig lite så är det bara att dra iväg ett pm till mig. Hälsan är det viktigaste av allt.. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Mina lån, Ekonomi och spelberoende
Topp