Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mina chanser till samlingslån i november?

Hej!

Min sista anmärkning försvinner den 21 november iår.

vad tror ni om mina chanser till ett lån på 200000kr med dessa förutsättningar i november?

Inkomst: 330000kr
Underskott: 22000kr
Inga lån eller krediter
7 st förfrågningar
0 anmärkningar
Historiskt skuldsaldo tills januari 2020.

uc risk idag 11,5 ökade när jag betalade av och avslutade Euroloan krediten. I mitten av denna månaden kommer även mitt betalt och avslutade balanzialån försvinna från uc.

Du borde vänta in det historiska skuldsaldot.

hade behövt lånet innan dess. Får se vad betyget hamnar på den 21/11
Med ett historiskt skuldsaldo får man direktavslag hos de flesta som erbjuder 200 000 kr. Oavsett om man har ett bättre kreditbetyg. Du borde vänta in det historiska skuldsaldot.

Med ett historiskt skuldsaldo får man direktavslag hos de flesta som erbjuder 200 000 kr. Oavsett om man har ett bättre kreditbetyg. Du borde vänta in det historiska skuldsaldot.

Jag fick 250.000 (cirka) av Wasa med historiskt skuldsaldo. Bra ränta dessutom. Men som du säger vissa har ju direktavslag.

pratat med lendo och advisa och enligt dem ska det inte vara några problem så länge man inte har några anmärkningar.

Det ena utesluter inte det andra.

Du kan få ett lån med ett historiskt skuldsaldo till en okej ränta om du har bra förutsättningar.

Däremot så ökar dina chanser till ett lån ordentligt när ditt historiska skuldsaldo försvinner då flera långivare kommer att kunna erbjuda dig ett lån.

Du avgör själv om du anser det värt risken att dra på dig en förfrågan nu i november. Det kan vara värt att kartlägga hur många långivare hos lendo respektive advisa som beviljar med historiskt skuldsaldo så att du väljer den mest fördelaktiga aktören.

Det ena utesluter inte det andra.

Du kan få ett lån med ett historiskt skuldsaldo till en okej ränta om du har bra förutsättningar.

Däremot så ökar dina chanser till ett lån ordentligt när ditt historiska skuldsaldo försvinner då flera långivare kommer att kunna erbjuda dig ett lån.

Du avgör själv om du anser det värt risken att dra på dig en förfrågan nu i november. Det kan vara värt att kartlägga hur många långivare hos lendo respektive advisa som beviljar med historiskt skuldsaldo så att du väljer den mest fördelaktiga aktören.

Har fått svar av lendo att alla långivare ”kan” bevilja lån med historiskt skuldsaldo. Sen vet jag inte om man ska tro på detta eller inte :)

Har fått svar av lendo att alla långivare ”kan” bevilja lån med historiskt skuldsaldo. Sen vet jag inte om man ska tro på detta eller inte :)

Tror du måste gå in och titta på varje enskilda långivare för att se om de beviljar med historiskt skuldsaldo. Förövrigt vilket kasst svar av Lendo...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp