Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Min verkliga låneprocess med Nordax – ärlig genomgång inför tillträde
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jimihk" data-source="post: 476933" data-attributes="member: 14073"><p>Tänkte dela min erfarenhet av Nordax, eftersom jag själv letade mycket info och det finns mycket spekulationer kring dem.</p><p></p><p><strong>Bakgrund</strong>:</p><p>Köp av BRF med tillträde bestämt. Behövde finansiering där storbank inte var optimal just nu. Det fanns mindre krediter (Klarna m.m.), inget extremt – men tillräckligt för att skapa oro.</p><p></p><p>Så gick processen – i praktiken</p><p></p><p><strong>1. Ansökan</strong></p><p>Ansökte digitalt. Väldigt tydlig process.</p><p>UC togs relativt snabbt – inget konstigt där.</p><p></p><p><strong>2. Handläggarkontakt</strong></p><p>Blev kontaktad av handläggare. Dialogen var rak och professionell.</p><p></p><p><strong>De gick igenom:</strong></p><p></p><p>Lön (fast anställning)</p><p></p><p>Boendekostnad efter köp</p><p></p><p>Existerande krediter (även små)</p><p></p><p>Kontantinsats och buffert</p><p></p><p></p><p>Viktigt: de uppskattar ärlighet. Försöker man “glömma” något syns det ändå.</p><p></p><p>3. Dokument & kompletteringar</p><p>Fick ladda upp:</p><p></p><p>Lönespecifikationer</p><p></p><p>Köpekontrakt</p><p></p><p>Tillträdesdatum</p><p></p><p>Uppgifter om kontantinsats</p><p></p><p></p><p>Allt sköttes digitalt och gick smidigt.</p><p></p><p>4. Kreditbedömning (mest nervös här)</p><p>Jag var orolig pga:</p><p></p><p>Små krediter</p><p></p><p>Timing nära tillträde</p><p></p><p></p><p>Men Nordax tittar tydligt på helheten:</p><p></p><p>Inkomst vs boendekostnad</p><p></p><p>Stabilitet</p><p></p><p>Att ekonomin håller även med ränta + amortering</p><p></p><p></p><p>Inte bara UC-siffra.</p><p></p><p>5. Besked</p><p>Positivt besked.</p><p>Ja – räntan är högre än storbank, men det är ingen hemlighet.</p><p></p><p><strong>Man betalar för:</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>Snabbhet</p><p></p><p>Att de faktiskt säger ja när andra tvekar</p><p></p><p></p><p>6. Utbetalning inför tillträde (viktig punkt!)</p><p>Pengarna betalas inte ut i förväg till privat konto, utan samordnas mot tillträdesdagen.</p><p>Mitt råd:</p><p>➡️ Ha marginal i tid</p><p>➡️ Stressa inte sista veckan</p><p>➡️ Ha dialog med mäklare och bank samtidigt</p><p></p><p>Min ärliga slutsats</p><p></p><p><strong>Plus</strong>:</p><p>✔ Seriös och tydlig handläggning</p><p>✔ Digital och smidig process</p><p>✔ Ser till helheten, inte smådetaljer</p><p></p><p><strong>Minus</strong>:</p><p>✖ Hög ränta</p><p>✖ Kräver ordning på siffror</p><p>✖ Inget för den som redan passar perfekt hos storbank</p><p></p><p>För mig fungerade Nordax som en lösning – inte nödvändigtvis för alltid, men för att få affären i mål.</p><p></p><p>Tips till dig som funderar på Nordax</p><p></p><p>Var 100 % transparent</p><p></p><p>Räkna högt på månadskostnaden</p><p></p><p>Ha marginal inför tillträde</p><p></p><p>Se det som ett steg, inte ett slutmål</p><p></p><p></p><p>Hoppas detta hjälper någon som sitter i samma stressiga sits jag var i.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jimihk, post: 476933, member: 14073"] Tänkte dela min erfarenhet av Nordax, eftersom jag själv letade mycket info och det finns mycket spekulationer kring dem. [B]Bakgrund[/B]: Köp av BRF med tillträde bestämt. Behövde finansiering där storbank inte var optimal just nu. Det fanns mindre krediter (Klarna m.m.), inget extremt – men tillräckligt för att skapa oro. Så gick processen – i praktiken [B]1. Ansökan[/B] Ansökte digitalt. Väldigt tydlig process. UC togs relativt snabbt – inget konstigt där. [B]2. Handläggarkontakt[/B] Blev kontaktad av handläggare. Dialogen var rak och professionell. [B]De gick igenom:[/B] Lön (fast anställning) Boendekostnad efter köp Existerande krediter (även små) Kontantinsats och buffert Viktigt: de uppskattar ärlighet. Försöker man “glömma” något syns det ändå. 3. Dokument & kompletteringar Fick ladda upp: Lönespecifikationer Köpekontrakt Tillträdesdatum Uppgifter om kontantinsats Allt sköttes digitalt och gick smidigt. 4. Kreditbedömning (mest nervös här) Jag var orolig pga: Små krediter Timing nära tillträde Men Nordax tittar tydligt på helheten: Inkomst vs boendekostnad Stabilitet Att ekonomin håller även med ränta + amortering Inte bara UC-siffra. 5. Besked Positivt besked. Ja – räntan är högre än storbank, men det är ingen hemlighet. [B]Man betalar för:[/B] Snabbhet Att de faktiskt säger ja när andra tvekar 6. Utbetalning inför tillträde (viktig punkt!) Pengarna betalas inte ut i förväg till privat konto, utan samordnas mot tillträdesdagen. Mitt råd: ➡️ Ha marginal i tid ➡️ Stressa inte sista veckan ➡️ Ha dialog med mäklare och bank samtidigt Min ärliga slutsats [B]Plus[/B]: ✔ Seriös och tydlig handläggning ✔ Digital och smidig process ✔ Ser till helheten, inte smådetaljer [B]Minus[/B]: ✖ Hög ränta ✖ Kräver ordning på siffror ✖ Inget för den som redan passar perfekt hos storbank För mig fungerade Nordax som en lösning – inte nödvändigtvis för alltid, men för att få affären i mål. Tips till dig som funderar på Nordax Var 100 % transparent Räkna högt på månadskostnaden Ha marginal inför tillträde Se det som ett steg, inte ett slutmål Hoppas detta hjälper någon som sitter i samma stressiga sits jag var i. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Min verkliga låneprocess med Nordax – ärlig genomgång inför tillträde
Topp