Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Min väg till skuldfrihet
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vägentillskuldfri" data-source="post: 361266" data-attributes="member: 8266"><p>Kors i taket; solen lyser! Påsken går mig helt förbi i år, pga jobb, men det betyder också mer cash in, så jag försöker fokusera på det.</p><p></p><p>Jag förstår inte hur jag kan vara så sämst på att hushålla med pengar. Det finns ett släktdrag, ett väldigt tydligt släktdrag, och jag är skitsur över att jag smittades med slös-DNA. Det är inte en helt lätt nöt att knäcka. Ibland tänker jag att jag är mano. Att jag plötsligt glömmer bort att jag inte är stormrik och ba spenderar. Och sen lite ”Öh, vad hände?”. Är det här en känsla som fler känner igen? För mig är det viktigast nu att jag aldrig någonsin tar ett nytt lån även om jag råkar glömma bort att jag inte är rik som Ilon Musk eller Warren Buffet. Tror nämligen att jag inte helt kommer kunna undvika att slösa ibland. Istället för att klanka ner på mig när det händer kanske det är bra att ha ett Buffet-konto! Ett mani-konto med några tusen till godo att slösa när jag hamnar i det dära TILLSTÅNDET. Lyssnade på ett poddavsnitt på Rika tillsammans där dom pratade om att man inte blir lyckligare av pengar om man inte använder dem till något man verkligen gillar. Lite intressant ändå, att det finns motsatsen till oss, såna som inte VÅGAR spendera pengar och då istället mår dåligt för att de har ”allt” men inte vågar släppa. Jag tror att jag gillar att ibland få feeling och ba shoppa loss. Då kanske mina ”unna-mig-pengar” ska hamna på det där mani-kontot, så slipper jag få dåligt samvete när jag vill slösa. Det blir ju ett begränsat slös ändå och varför ska man klanka ner på allt man inte är bra på? Rimligare att omfamna men kontrollera det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vägentillskuldfri, post: 361266, member: 8266"] Kors i taket; solen lyser! Påsken går mig helt förbi i år, pga jobb, men det betyder också mer cash in, så jag försöker fokusera på det. Jag förstår inte hur jag kan vara så sämst på att hushålla med pengar. Det finns ett släktdrag, ett väldigt tydligt släktdrag, och jag är skitsur över att jag smittades med slös-DNA. Det är inte en helt lätt nöt att knäcka. Ibland tänker jag att jag är mano. Att jag plötsligt glömmer bort att jag inte är stormrik och ba spenderar. Och sen lite ”Öh, vad hände?”. Är det här en känsla som fler känner igen? För mig är det viktigast nu att jag aldrig någonsin tar ett nytt lån även om jag råkar glömma bort att jag inte är rik som Ilon Musk eller Warren Buffet. Tror nämligen att jag inte helt kommer kunna undvika att slösa ibland. Istället för att klanka ner på mig när det händer kanske det är bra att ha ett Buffet-konto! Ett mani-konto med några tusen till godo att slösa när jag hamnar i det dära TILLSTÅNDET. Lyssnade på ett poddavsnitt på Rika tillsammans där dom pratade om att man inte blir lyckligare av pengar om man inte använder dem till något man verkligen gillar. Lite intressant ändå, att det finns motsatsen till oss, såna som inte VÅGAR spendera pengar och då istället mår dåligt för att de har ”allt” men inte vågar släppa. Jag tror att jag gillar att ibland få feeling och ba shoppa loss. Då kanske mina ”unna-mig-pengar” ska hamna på det där mani-kontot, så slipper jag få dåligt samvete när jag vill slösa. Det blir ju ett begränsat slös ändå och varför ska man klanka ner på allt man inte är bra på? Rimligare att omfamna men kontrollera det! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Min väg till skuldfrihet
Topp