Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
Min UC - Anmärkning försvann -> sämre scoring
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lize" data-source="post: 33212" data-attributes="member: 1435"><p>Nu ska jag berätta vad som hänt mej. Jag har haft en skattetvist med Skatteverket, som utan förvarning skickade allt till KFM, innan jag hann och blinka så hade jag en anmärkning och ett skuldsaldo på 100 tkr i alla kreditupplysningar. Man blir inte ens delgiven av KFM. Denna anmärkning/skuldsaldo fanns i ca en vecka. Skatteverket hade gjort fel och allt blev tillbakadraget från KFM och anmärkning/skuldsaldo försvann. Under denna vecka hann det hända följande:</p><p> 1. Min kreditvärdighet hos UC steg avsevärt, jag fick bra kreditvärdighet??? Detta för att jag hamnade i en annan jämförelsegrupp... bevisar bara hur dåligt det fungerar hos UC. På de andra kreditupplysningsföretagen, där jag haft god kreditvärdighet så sjönk betyget till det sämsta, helt i sin ordning kan jag tycka, de vet ju inte att det var en felaktig anmärkning. UC går alltså mot strömmen. Nu när anmärkningen är borta så har jag sämre kreditvärdighet igen hos UC (svag) och hög kreditvärdighet hos de andra.</p><p> </p><p> 2. Jag har ett kreditkort hos GE Moneybank, numera <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/65" target="_blank">Santander</a>, de tog helt plötsligt en UCB3A (registreras inte som vanlig UC jag får bara en kopia), dagen efter jag fått en anmärkning. Det kan inte vara ett sammanträffande. Sedan fick jag ett brev att krediten var uppsagd, fastän jag aldrig någonsin misskött krediten eller ens utnyttjat betalningsfri månad. Krediten går inte till inkasso utan jag får betala av den som överenskommet, men kan alltså inte använda kortet. Jag vet inte om det blir någon konstig markering i UC när de rapporterar krediten nästa gång, som kan påverka negativt. Hur som helst har jag skrivit till Santander och begärt att krediten ska öppnas igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lize, post: 33212, member: 1435"] Nu ska jag berätta vad som hänt mej. Jag har haft en skattetvist med Skatteverket, som utan förvarning skickade allt till KFM, innan jag hann och blinka så hade jag en anmärkning och ett skuldsaldo på 100 tkr i alla kreditupplysningar. Man blir inte ens delgiven av KFM. Denna anmärkning/skuldsaldo fanns i ca en vecka. Skatteverket hade gjort fel och allt blev tillbakadraget från KFM och anmärkning/skuldsaldo försvann. Under denna vecka hann det hända följande: 1. Min kreditvärdighet hos UC steg avsevärt, jag fick bra kreditvärdighet??? Detta för att jag hamnade i en annan jämförelsegrupp... bevisar bara hur dåligt det fungerar hos UC. På de andra kreditupplysningsföretagen, där jag haft god kreditvärdighet så sjönk betyget till det sämsta, helt i sin ordning kan jag tycka, de vet ju inte att det var en felaktig anmärkning. UC går alltså mot strömmen. Nu när anmärkningen är borta så har jag sämre kreditvärdighet igen hos UC (svag) och hög kreditvärdighet hos de andra. 2. Jag har ett kreditkort hos GE Moneybank, numera [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/65"]Santander[/URL], de tog helt plötsligt en UCB3A (registreras inte som vanlig UC jag får bara en kopia), dagen efter jag fått en anmärkning. Det kan inte vara ett sammanträffande. Sedan fick jag ett brev att krediten var uppsagd, fastän jag aldrig någonsin misskött krediten eller ens utnyttjat betalningsfri månad. Krediten går inte till inkasso utan jag får betala av den som överenskommet, men kan alltså inte använda kortet. Jag vet inte om det blir någon konstig markering i UC när de rapporterar krediten nästa gång, som kan påverka negativt. Hur som helst har jag skrivit till Santander och begärt att krediten ska öppnas igen. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
Min UC - Anmärkning försvann -> sämre scoring
Topp