Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min tur att släppa allt

Hej

Jag har länge läst igenom trådar på detta forum och kände att det var dags för mig att starta en egen.

Lång historia kort, jag har cirkus 500 tkr i skulder. Detta är rena skitlån som har gått till mitt alkoholmissbruk och impulsköp för att någonstans låtsas att jag har det bra.

Lånen kostar mig ungefär 15 000 i månaden, med en a-kassa inkomst på 18 000.
Jag har efter läst igenom ett antal trådar på detta forum tagit mig modet att bara släppa allt, det går inte ihop hur jag än gör.

Jag ligger spänd dagligen och svettas inför första brevet från kronofogden.

Har någon tips på vad man mer kan göra framåt så tas det tacksamt emot, annars ville jag mest lämna ett lätt intro och förhoppningsvis uppdatera tråden över tid.

Sköt om er alla!

Hej

Jag har länge läst igenom trådar på detta forum och kände att det var dags för mig att starta en egen.

Lång historia kort, jag har cirkus 500 tkr i skulder. Detta är rena skitlån som har gått till mitt alkoholmissbruk och impulsköp för att någonstans låtsas att jag har det bra.

Lånen kostar mig ungefär 15 000 i månaden, med en a-kassa inkomst på 18 000.
Jag har efter läst igenom ett antal trådar på detta forum tagit mig modet att bara släppa allt, det går inte ihop hur jag än gör.

Jag ligger spänd dagligen och svettas inför första brevet från kronofogden.

Har någon tips på vad man mer kan göra framåt så tas det tacksamt emot, annars ville jag mest lämna ett lätt intro och förhoppningsvis uppdatera tråden över tid.

Sköt om er alla!
Försök sköt om dig själv också. Prio nr:1 är alltid hälsan och ett lugn i vardagen. Ring kommunens skuldrådgivare och varför inte också kfm om vad du kan förvänta dig från dom . Ovissheten är alltid värst enligt mig. Hade själv med kronkalle att göra för ett antal år sedan, Supertrevligt bemötande från deras sida.

Vet inget om din boende situation, familj osv. Men enkelt om du bor själv, släpp allt, betala bara hyran å mobilräkningen. Svårt med missbruk, drack själv mkt i perioder men för 3,5 år sen bara sket jag i alkoholen och fokuserade på hälsan, så jävla skönt. Var nog inte beroende trots jag drack ofta. Kämpar dock med spelberoende. Kände som du innan jag släoote allt, hemsk känsla men befrielse sen att få utmätning och slippa alla mejl, sms, telefonsamtal och drivor med påminnelse brev. Fick det ekonomiskt bättre med utmätning och skönt att inte ens kunna jaga nya lån. Sen bara ansöka om skuldsanering om och om igen och vara ärlig om allt för KFM. Gå långa promenader ute i naturen, sänker kortisolet och,stressen försvinner, psykiska och fysiska hälsan förbättras och du ser positivt på allt, sover bättre. Alkoholen bara bryter ner och inflammerar kropoen och man mår skit, äckligt som fan. Kommer aldrig mer dricka ,aldrig mått bättre utan alkoholen. Nu inne på 3 året i skuldsaneringen , har ca 1,3 milj i skulder. Hälsan är viktigast. Kan inte föräldrarna hjäloa dig att lösa skulderna så släpp allt och låt det ha sin gång. Kommer aldrig ta ett lån igen heller sen även om det är lättvatt säga nu men så jag känner i alla fall. Vet hur illa man mår och hur fort skulderna växer. Aldrig igen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp