Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min skuldsanering har vunnit laga kraft!!

Bakgrund 1:

Spelmissbruk i botten.

Bakgrund 2:

Jag är i extas. Nu har min skuldsanering officiellt vunnit laga kraft! För att förtydliga kanske vi sa säga att mina lån nu inte betalas utav staten och skattebetalarna om någon trodde det.

Hur hamnade jag här kan ni läsa under Bakgrund 1. Spelmissbruk - vilket i grunden är vad jag brukar beteckna som "skatt på idioter" vilket är en utmärk beskrivning - fick skulder - blev av med jobbet annars hade jag löst det själv.

Men nu kommer vi till det fina i kråksången - Jag är tillbaka i försäkringsbranschen då jag inte har skulder längre för utmätning!!!! Högre lön och något jag vill göra och dylikt.

Datumen:

Ansökan Mottagen: 2023-09-26
Inledande: 2024-02
POIT 1: 2024-02
Förslag/Betalplan 1: 2024-04-10
Beslut 1: 2024-06
POIT 2: 2024-06
Överklagan: 2024-07
Beslut att återförvisa: 2024-07-19
Förslag/Betalplan 2: 2024-09-21
Beslut 2: 2024-11
POIT 3: 2024-11
Laga Kraft: 2024-12-
Bekräftat Laga Kraft: 2024-12

Total tid från ansökan mottagen till laga kraft: 14 månader och 3 veckor - Tid från inledande till bekräftat laga kraft: Ganska exakt 10 månader.

Så har ni lite datum att förhålla er till.

Jag finns här som hjälp och stöd. VIll ni ringa och bara ha stöttning kan ni höra er via PM för mitt nummer. Ni kan ringa anonymt och jag dömer ingen.

Älskar er alla!!

Fan vad gött Terry! Glad för din skull!

Tack broe!

Nu ser vi till att jobba in dig!

Grattis Terry! Glad för din skull :) Fick avslag på ansökan för ca 1 1/2 år sen. Är på gång att ansöka igen. Skickade du med något personligt brev när du ansökte?

Grattis Terry! Glad för din skull :) Fick avslag på ansökan för ca 1 1/2 år sen. Är på gång att ansöka igen. Skickade du med något personligt brev när du ansökte?
Man skickar inte in det när man ansöker digitalt. Finns ingen anledning till det idag. Man tar upp det vid telefonsamtal vid behov.

Jag gjorde inte det sista gången tror jag.

Nu ska du få höra.

Den gången jag MINST borde fått det var nu. Hade skyhöga skulder till staten nu, inget personligt brev, ingen kraft och tid på det. Av alla dessa 3 ansökningar borde jag fått det första gången men inte på tredje. Men blev tvärtom därav jag säger att det är så sjukt subjektivt och allt handlar om vilken handläggare du har...

Jag fick en bra handläggare den här gången som såg förbi både min skatteskuld på 250K och skuld till försäkringskassan.

VId min första ansökan hade jag en bråkdel utav detta...

Det är ett system som inte fungerar.

Stort grattis Terry - vilken resa! Så glad för din skull, satt hårt inne men otroligt snygg avslutning på året :)
Nytt jobb som är bättre betalt och har laga kraft som innebär att du ser ett ljus i tunneln och vet när du blir skuldfri.

Allt är påväg att ordna upp sig och du kommer bli som en ny människa 2025!

Bakgrund 1:

Spelmissbruk i botten.

Bakgrund 2:

Jag är i extas. Nu har min skuldsanering officiellt vunnit laga kraft! För att förtydliga kanske vi sa säga att mina lån nu inte betalas utav staten och skattebetalarna om någon trodde det.

Hur hamnade jag här kan ni läsa under Bakgrund 1. Spelmissbruk - vilket i grunden är vad jag brukar beteckna som "skatt på idioter" vilket är en utmärk beskrivning - fick skulder - blev av med jobbet annars hade jag löst det själv.

Men nu kommer vi till det fina i kråksången - Jag är tillbaka i försäkringsbranschen då jag inte har skulder längre för utmätning!!!! Högre lön och något jag vill göra och dylikt.

Datumen:

Ansökan Mottagen: 2023-09-26
Inledande: 2024-02
POIT 1: 2024-02
Förslag/Betalplan 1: 2024-04-10
Beslut 1: 2024-06
POIT 2: 2024-06
Överklagan: 2024-07
Beslut att återförvisa: 2024-07-19
Förslag/Betalplan 2: 2024-09-21
Beslut 2: 2024-11
POIT 3: 2024-11
Laga Kraft: 2024-12-
Bekräftat Laga Kraft: 2024-12

Total tid från ansökan mottagen till laga kraft: 14 månader och 3 veckor - Tid från inledande till bekräftat laga kraft: Ganska exakt 10 månader.

Så har ni lite datum att förhålla er till.

Jag finns här som hjälp och stöd. VIll ni ringa och bara ha stöttning kan ni höra er via PM för mitt nummer. Ni kan ringa anonymt och jag dömer ingen.

Älskar er alla!!
Stort GRATTIS ! Vilken julklapp alltså !!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp