Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Min resa till bättre ekonomi och noll blanco
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Moffen87" data-source="post: 242305" data-attributes="member: 5834"><p>Hej tänkte lite skriva av mej lite kan även vara kul att läsa senare i livet </p><p></p><p>Det hela började 2015 med ett renoverings objekt till hus som jag köpte direkt bör jag flyttade hemifrån. Köpte huset för 850K </p><p>Men så fort jag flyttat in fick jag rådet att göra en förhands värdering för att på så sätt kunna bygga och renovera huset</p><p></p><p>sagt och gjort ringde mäklare vi gick igenom vad jag ville göra och dom gjorde en hög värdering gick till banken och det var inga problem med att höja bolånet med 700K vips så satt det 700K på mitt konto </p><p> Och det var här det steg mej åt huvudet </p><p>Ung dum noll koll på något ang kostnad på renovering eller lån.. bestämde mej tidigt att göra allt själv med min pappa som är gammal snickare.</p><p></p><p>Men men över 700K på kontot så tyckte jag att jag var värd en bil en ny tv och massa annat lyx som nu i efterhand var helt absurt </p><p>Allt skenade iväg inom loppet av 2år</p><p>Till slut var pengarna slut gick även en hel del till huset vill säga så alla cash gick inte till lyx och nöjen.. paniken för att få färdigt huset samt att min tjej väntade barn blev högre för varje månad till slut var alla hus pengar slut och huset var inte färdigt vilket gjorde att det blev att ta blanco lån för att försöka färdigställa huset men 1 lån blev 2 för att kunna betala lån 1 ja ni vet hur karuseller funkar.. min tanke var hela tiden att allt löser sej bara jag får färdigt huset så kan jag göra en ny värdering och då kunna belåna upp huset för att betala av lånen... när huset väl var färdigt så hade jag ca 720k i blanco lån vilket var hösten 2019. Med en sambo som gick på mamma penning i början på 2016 så var det jag som betalde alla kostnader senare började hon plugga för att få en utbildning när den var färdig fick hon endast strö jobb vilket inte inbringade så mycket cash</p><p></p><p>hela tiden har vi levt på nästan nada för att ha råd med att leva sålt det vi inte behövt köpt/fått kläder till barnen </p><p></p><p>Men nu i februari 2021 värker det gå åt rätt håll sambon fick fast anställning men relativt hög lön 27k i månaden mina blanco lån är nere på ca 580k samt har bra UC ligger på 1,7 nu...</p><p></p><p>planen som nu är att sambon ska äga halva huset då det är jag som ägt 100% sedan köp.. Hon ska ta över halva bolånet som är ca 1,3m. Husets värde idag är ca 2,7m</p><p></p><p>Vi har vart hos jurist och fixat ett köpebrev som banken krävde </p><p>Nu ska vi bara till banken och gå igenom allt. </p><p>Vår förhoppning är att vi kan belåna upp huset med ca 600k för att en gg för alla bli kvitt blanco lånen vi hoppas detta kommer funka vad tror ni som vet?</p><p></p><p>Jag har en lön på 34k innan skatt</p><p>Sambon 27k innan skatt</p><p>Bolån nu 1,3m</p><p>Blanco lån ca 600k</p><p>Sambon har bra UC 1,2</p><p>2st lån på 80k sammanlagt</p><p>Jag har 1,7 i UC</p><p></p><p>vad tror ni har vi någon chans att detta kommer funka????</p><p></p><p>plan B är att försöka få till ett samlings lån</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Moffen87, post: 242305, member: 5834"] Hej tänkte lite skriva av mej lite kan även vara kul att läsa senare i livet Det hela började 2015 med ett renoverings objekt till hus som jag köpte direkt bör jag flyttade hemifrån. Köpte huset för 850K Men så fort jag flyttat in fick jag rådet att göra en förhands värdering för att på så sätt kunna bygga och renovera huset sagt och gjort ringde mäklare vi gick igenom vad jag ville göra och dom gjorde en hög värdering gick till banken och det var inga problem med att höja bolånet med 700K vips så satt det 700K på mitt konto Och det var här det steg mej åt huvudet Ung dum noll koll på något ang kostnad på renovering eller lån.. bestämde mej tidigt att göra allt själv med min pappa som är gammal snickare. Men men över 700K på kontot så tyckte jag att jag var värd en bil en ny tv och massa annat lyx som nu i efterhand var helt absurt Allt skenade iväg inom loppet av 2år Till slut var pengarna slut gick även en hel del till huset vill säga så alla cash gick inte till lyx och nöjen.. paniken för att få färdigt huset samt att min tjej väntade barn blev högre för varje månad till slut var alla hus pengar slut och huset var inte färdigt vilket gjorde att det blev att ta blanco lån för att försöka färdigställa huset men 1 lån blev 2 för att kunna betala lån 1 ja ni vet hur karuseller funkar.. min tanke var hela tiden att allt löser sej bara jag får färdigt huset så kan jag göra en ny värdering och då kunna belåna upp huset för att betala av lånen... när huset väl var färdigt så hade jag ca 720k i blanco lån vilket var hösten 2019. Med en sambo som gick på mamma penning i början på 2016 så var det jag som betalde alla kostnader senare började hon plugga för att få en utbildning när den var färdig fick hon endast strö jobb vilket inte inbringade så mycket cash hela tiden har vi levt på nästan nada för att ha råd med att leva sålt det vi inte behövt köpt/fått kläder till barnen Men nu i februari 2021 värker det gå åt rätt håll sambon fick fast anställning men relativt hög lön 27k i månaden mina blanco lån är nere på ca 580k samt har bra UC ligger på 1,7 nu... planen som nu är att sambon ska äga halva huset då det är jag som ägt 100% sedan köp.. Hon ska ta över halva bolånet som är ca 1,3m. Husets värde idag är ca 2,7m Vi har vart hos jurist och fixat ett köpebrev som banken krävde Nu ska vi bara till banken och gå igenom allt. Vår förhoppning är att vi kan belåna upp huset med ca 600k för att en gg för alla bli kvitt blanco lånen vi hoppas detta kommer funka vad tror ni som vet? Jag har en lön på 34k innan skatt Sambon 27k innan skatt Bolån nu 1,3m Blanco lån ca 600k Sambon har bra UC 1,2 2st lån på 80k sammanlagt Jag har 1,7 i UC vad tror ni har vi någon chans att detta kommer funka???? plan B är att försöka få till ett samlings lån [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Min resa till bättre ekonomi och noll blanco
Topp