Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min resa mot skuldfrihet

Har det ganska bra trots en hög skuldsättning på 840k ca. Årsinkomst på 600k 2024 men kommer nog upp en bit över 700k nästa år.
Förutsättnigarna nu, UC 0,3 och 2ff som går ut i Juli och Oktober.
Tänkte samla 3 mindre lån till ett med 7 års betalning och siktar på samma summa som de är på nu fast med några års kortare avbetalningstid. Får se hir det går.
Gör en förfrågan i Oktober när jag har noll ff.
Tar 20k extra så jag kan korta ner ett stort Icalån, har ca 150k kvar där och 3,5 år kvar att betala. Blir en 4k extra sen att betala ner andra lån när det är klart.
Siktet är att vara helt klar om 7 år utan extra inbetalningar men tänker amortera extra då och då och mer när icalånet är borta så kanske blir klar inom 5-6 år istället.
Nästa år oktober söker jag igen med hopp om ännu bättre ränta med mindre skuldkvot. Då kommer jag ligga på en 680
Vilken idiot man har varit alltså
Min sambo hade lite lån när vi blev ihop men jag betalade bort alla dom och sa precis hur det funkar om man fastnar i den karusellen.
Nu har hen varit grymt duktig på den biten och alltid betalat sina Klarnaköp mm samma månad så inget släpar efter. Så glad för det.
Gjorde denna tråd då Gaston peppa mig.

Ha en fin helg allihopa!

Lycka till på din resa till ett skuldfritt liv!
Låter som att du är målmedveten & har alla förutsättningar för att lyckas med din plan! ^^

Det här kommer ju gå hur bra som helst! Du har ju en så tydlig och genomtänkt plan och så en riktigt bra inkomst på det; väldigt bra förutsättningar för att lyckas!

Har du utöver ditt ordinarie jobb några planer på att få in extra inkomster för att kunna amortera ner ännu snabbare? Nu har du ju i och för sig en väldigt hög ambition att kunna betala ner det på bara sju år, eller till och med 5-6. Men (tycker jag) alltid kul att kunna pytsa in ännu lite extra.

För min del har det mest handlat om att få in pengar på försäljning. Främst Tradera och en båsloppis.

Och satsar du också på att samtidigt bygga upp en sparbuffert eller så eller kör du stenhårt på amortering?

Det här kommer ju gå hur bra som helst! Du har ju en så tydlig och genomtänkt plan och så en riktigt bra inkomst på det; väldigt bra förutsättningar för att lyckas!

Har du utöver ditt ordinarie jobb några planer på att få in extra inkomster för att kunna amortera ner ännu snabbare? Nu har du ju i och för sig en väldigt hög ambition att kunna betala ner det på bara sju år, eller till och med 5-6. Men (tycker jag) alltid kul att kunna pytsa in ännu lite extra.

För min del har det mest handlat om att få in pengar på försäljning. Främst Tradera och en båsloppis.

Och satsar du också på att samtidigt bygga upp en sparbuffert eller så eller kör du stenhårt på amortering?
Ganska lite extraamortering då vi gillar att resa så sparar varje månad till just resande så man slipper åka på kredit varje gång. Inte hållbart..
Får en del övertid också men det finns alltid hål att stoppa i så blir inte så mkt sparande just nu. Måste leva lite också hehe.
Kommer nog framöver att tänka lite mer så som att 20% av övertiden skulle man kunna amortera extra med tex. Har lite utgifter på g, gifta oss och så. Men sen när det är klart kan jag koncentrera mig mer på lånen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp