Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Min oklara framtid, min sambos framtid och eventuell skuldsanering.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WhatIsWrongWithThe World" data-source="post: 478095" data-attributes="member: 14211"><p>Jag känner med dig. Deppar själv ihop och känner det för mörkt generellt. Det med testestoron som du nämner är intressant, för det kan säkert vara bakomliggande hos mig också. Vet att jag läst om det tidigare, men inte tänkt på det på ett bra tag.</p><p>Sen får man försöka ta sig fram på bäst möjliga sätt, och framför allt att vara snäll mot sig själv. Risk att låta sämre tankar styra ju oftare i sämre perioder vi befinner oss. Likt att "spela roll om jag bränner 15 000 kr på crypto/spel/droger etcetera för livet suger ändå".</p><p></p><p>Ja, hopp är viktigt. Att förhålla sig till "kaoset" och se på allt med klara ögon. Vad är det värsta som kan hända? Vad innebär det i praktiken? Att på något sätt intala sig att ens situation i livet är "rätt okej" ändå. För drygt 20 år sen så agerade jag mer att när något var de facto fel och orättvist så straffade jag mig själv för det var det sättet jag kände att jag kunde straffa dem. Så på grund av en liten sak som fick droppen att flöda över hos mig så gav jag blanka fan i att betala nästintill alla räkningar. Då gav jag mig fan på att det kommer jag aldrig att betala och det fanns bara att "vinna det". Det gjorde jag faktiskt på sikt då min plan långt senare fungerade. Men fuck vilken situation jag satte mig i. Tredskodom efter att de delgivit mig via Post och Inrikes Tidningar eller vad det heter. Men de som jag slutade betala fick aldrig sina pengar (utöver CSN som jag tog tag i). Men det var ju inte värt det om man tittar på det med nyktra ögon.</p><p></p><p>Så "I was deep down in the shit". Det blir ofta lätt en skamkänsla för man blir helt jäkla "utstött från samhället" dessutom. Men så länge det fanns tak över huvudet och det gick att äta så blev resten egentligen ett väldigt marginellt problem (åtminstone om man lever ensam). För att i den situationen släpper ju stressen att "det kan bli värre ekonomiskt" eftersom det inte finns några maktmedel de kan ta till. Det är förmodligen en väldigt lik känsla (enbart känslan i tankesätt) i grunden som när det gäller de som antingen har löneutmätning eller får skuldsanering. Vad ska de straffa en med (liknelsen att nu är det den här stabila inkomsten jag har)?</p><p></p><p>Medan när man klamrar sig fast i båten och ror med händerna och tätar hål om vartannat så båten inte ska sjunka (samtidigt som man stressar över att fånga en firre som simmar förbi), så lever man hela tiden med att riskera att "bli straffad". Och jag tänker att kan man nå den känslan trots att det är "kaos i livet" och ovisst i framtiden, och likväl förankra sig i det är det nog möjligt och sunt. Att det är inte en fara i sig. Då tror jag man hanterar och ökar möjligheterna till både ett bättre mående men även mer kontroll på det ekonomiska etcetera.</p><p></p><p>Mo Gawdat snackar om "<strong>Stress comes to you from 4 quadrants. We call them TONN.</strong>" Trots att jag anser att jag borde haft stenkoll på detta, så var det nytt för mig i de här tankebanorna. (Jag känner dock igen mycket av det från hur jag resonerade som barn utan stressmoment med vuxenlivets ekonomi. Så jag började lyssna mycket på honom vad gäller "happiness" och allt övrigt. Det han framför är helt korrekt i hur det fungerar, men det är enkelt att inte agera som man borde. Rekommenderar att kolla en "trailer" på två minuter, och ifall du finner det intressant eller inspirerande så se mer av honom.</p><p><a href="http://Länk till %22linkedin%22 med en kort video" target="_blank">https://www.linkedin.com/posts/mogawdat_mogawdat-happiness-stress-activity-7388847108709224448-jc1I</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WhatIsWrongWithThe World, post: 478095, member: 14211"] Jag känner med dig. Deppar själv ihop och känner det för mörkt generellt. Det med testestoron som du nämner är intressant, för det kan säkert vara bakomliggande hos mig också. Vet att jag läst om det tidigare, men inte tänkt på det på ett bra tag. Sen får man försöka ta sig fram på bäst möjliga sätt, och framför allt att vara snäll mot sig själv. Risk att låta sämre tankar styra ju oftare i sämre perioder vi befinner oss. Likt att "spela roll om jag bränner 15 000 kr på crypto/spel/droger etcetera för livet suger ändå". Ja, hopp är viktigt. Att förhålla sig till "kaoset" och se på allt med klara ögon. Vad är det värsta som kan hända? Vad innebär det i praktiken? Att på något sätt intala sig att ens situation i livet är "rätt okej" ändå. För drygt 20 år sen så agerade jag mer att när något var de facto fel och orättvist så straffade jag mig själv för det var det sättet jag kände att jag kunde straffa dem. Så på grund av en liten sak som fick droppen att flöda över hos mig så gav jag blanka fan i att betala nästintill alla räkningar. Då gav jag mig fan på att det kommer jag aldrig att betala och det fanns bara att "vinna det". Det gjorde jag faktiskt på sikt då min plan långt senare fungerade. Men fuck vilken situation jag satte mig i. Tredskodom efter att de delgivit mig via Post och Inrikes Tidningar eller vad det heter. Men de som jag slutade betala fick aldrig sina pengar (utöver CSN som jag tog tag i). Men det var ju inte värt det om man tittar på det med nyktra ögon. Så "I was deep down in the shit". Det blir ofta lätt en skamkänsla för man blir helt jäkla "utstött från samhället" dessutom. Men så länge det fanns tak över huvudet och det gick att äta så blev resten egentligen ett väldigt marginellt problem (åtminstone om man lever ensam). För att i den situationen släpper ju stressen att "det kan bli värre ekonomiskt" eftersom det inte finns några maktmedel de kan ta till. Det är förmodligen en väldigt lik känsla (enbart känslan i tankesätt) i grunden som när det gäller de som antingen har löneutmätning eller får skuldsanering. Vad ska de straffa en med (liknelsen att nu är det den här stabila inkomsten jag har)? Medan när man klamrar sig fast i båten och ror med händerna och tätar hål om vartannat så båten inte ska sjunka (samtidigt som man stressar över att fånga en firre som simmar förbi), så lever man hela tiden med att riskera att "bli straffad". Och jag tänker att kan man nå den känslan trots att det är "kaos i livet" och ovisst i framtiden, och likväl förankra sig i det är det nog möjligt och sunt. Att det är inte en fara i sig. Då tror jag man hanterar och ökar möjligheterna till både ett bättre mående men även mer kontroll på det ekonomiska etcetera. Mo Gawdat snackar om "[B]Stress comes to you from 4 quadrants. We call them TONN.[/B]" Trots att jag anser att jag borde haft stenkoll på detta, så var det nytt för mig i de här tankebanorna. (Jag känner dock igen mycket av det från hur jag resonerade som barn utan stressmoment med vuxenlivets ekonomi. Så jag började lyssna mycket på honom vad gäller "happiness" och allt övrigt. Det han framför är helt korrekt i hur det fungerar, men det är enkelt att inte agera som man borde. Rekommenderar att kolla en "trailer" på två minuter, och ifall du finner det intressant eller inspirerande så se mer av honom. [URL='http://Länk till %22linkedin%22 med en kort video']https://www.linkedin.com/posts/mogawdat_mogawdat-happiness-stress-activity-7388847108709224448-jc1I[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Min oklara framtid, min sambos framtid och eventuell skuldsanering.
Topp