Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Min oklara framtid, min sambos framtid och eventuell skuldsanering.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SomDetVar" data-source="post: 478060" data-attributes="member: 13977"><p>En liten snabb uppdatering, en som förespråkar hur pass nära jag börjar fundera på hur min egna personliga kollaps är.</p><p></p><p>A-kassan, de väntar på U1 Intyg från NAV. Jag får ingen ersättning därifrån förrän det intyget och handläggningen är klar. Detta kan ta 18 veckor och jag hade ingen koll alls på detta när jag blev arbetslös. </p><p>Jag försökte ta kontakt med de jag har låneförsäkringar/trygghetsförsäkringar hos och fick ett kort och gott svar om att de inte kommer betala en krona om jag inte får ersättning från a-kassan om jag är arbetslös/arbetsökande och medlem i a-kassan.</p><p>Varav en låneförsäkring sägs upp om ca 10 dagar då betalningar uteblivet då jag inte har utrymme alls just nu för att betala mer än de viktigaste utgifterna.</p><p>Så i dagsläget, så har jag inget val om sälja det lilla jag äger och leva på det, och jag står inför det att kronofogden tar över skulderna från ett X antal lånegivare inom kanske en månad eller så. </p><p>Och om det sker så har jag ingen möjlighet att själv sälja av det som är av faktiskt värde själv. Utan då är pengarna hos kronofogden, och jag får stå utan dom pengarna. Vilket inte hjälper min situation alls.</p><p></p><p>Jag provade även på att jobba som svetsare igen förra veckan, det är vad jag jobbat som senaste åren. Men mitt huvud och kropp sa ifrån fortare än jag velat. Jag fick panik, min energinivå la sig på botten och fick sån kraftig reaktion att jag var tvungen att avlägsna mig själv och tacka nej till jobbet.</p><p>Det är nog över inom den karriärsbranschen om inte jag på något sätt kommer över den här reaktionen, dvs om inte jag är utbränd på riktigt. </p><p></p><p>Fick som självklart bara en utskällning av arbetsgivaren när jag tackat nej redan efter 4 timmar. Gjorde sig inte bra alls. Och får som fan inget för dom timmarna heller.</p><p></p><p>Sökt hjälp för min konstanta trötthet och utmattning, och varit hos vårdcentral och tagit prover, haft samtalsterapi och kommer inom en viss framtid få tid för utredning hur pass arbetsmån jag är i skicket. </p><p>Har haft noll sexlust, svårt att somna om nätterna, knappt motivation men tvingat mig att ta tag i reparationer av andras bilar för att få in något men kan inte mer än säga att det känns som man tagit sig halva havet över huvudet då inget riktigt känns lätt längre.</p><p></p><p>Vet inte i dagsläget vad jag ska ta mig till. Jag blir så övertagen av moraliskt dilemma om allt som hamnar på fatet. </p><p>Hur jag ska ta tag i en skuld som faktiskt är min men sambo står medsökande på och hur extremt obekväm jag känner mig i vardagen om att jag kanske inte har möjligheten att varken köpa kläder, mat, eller ha transport i framtiden om jag blir ensamstående och inte kan släppa den skulden som jag inte vill lägga på hennes ekonomiska liv.</p><p>Då jag räknat på det i huvudet tusentals gånger, får inte ihop det. Får inte ihop hur jag ska ha motivation till att jobba men knappt kan ha pengar för att leva.</p><p>Ja motivation till att jobba finns om man har något att se fram emot. Men kan och får väll inte vidhålla pengar och ting hur som helst för kronofogden om jag ska ha skuldsanering, om jag äns får det.</p><p></p><p>Fyfan vad jag känner att jag vill fly landet och mina skulder och faktiskt ha något att jobba för istället för att existera utan anledning.</p><p></p><p>Ja min syn har förändrats kraftigt på min situation och kan säga att insikten på det hela är som att bli krossad på plats.</p><p></p><p>Att jag inte insåg hur dåligt allt kunde bli medans jag fortfarande kunde stoppa det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SomDetVar, post: 478060, member: 13977"] En liten snabb uppdatering, en som förespråkar hur pass nära jag börjar fundera på hur min egna personliga kollaps är. A-kassan, de väntar på U1 Intyg från NAV. Jag får ingen ersättning därifrån förrän det intyget och handläggningen är klar. Detta kan ta 18 veckor och jag hade ingen koll alls på detta när jag blev arbetslös. Jag försökte ta kontakt med de jag har låneförsäkringar/trygghetsförsäkringar hos och fick ett kort och gott svar om att de inte kommer betala en krona om jag inte får ersättning från a-kassan om jag är arbetslös/arbetsökande och medlem i a-kassan. Varav en låneförsäkring sägs upp om ca 10 dagar då betalningar uteblivet då jag inte har utrymme alls just nu för att betala mer än de viktigaste utgifterna. Så i dagsläget, så har jag inget val om sälja det lilla jag äger och leva på det, och jag står inför det att kronofogden tar över skulderna från ett X antal lånegivare inom kanske en månad eller så. Och om det sker så har jag ingen möjlighet att själv sälja av det som är av faktiskt värde själv. Utan då är pengarna hos kronofogden, och jag får stå utan dom pengarna. Vilket inte hjälper min situation alls. Jag provade även på att jobba som svetsare igen förra veckan, det är vad jag jobbat som senaste åren. Men mitt huvud och kropp sa ifrån fortare än jag velat. Jag fick panik, min energinivå la sig på botten och fick sån kraftig reaktion att jag var tvungen att avlägsna mig själv och tacka nej till jobbet. Det är nog över inom den karriärsbranschen om inte jag på något sätt kommer över den här reaktionen, dvs om inte jag är utbränd på riktigt. Fick som självklart bara en utskällning av arbetsgivaren när jag tackat nej redan efter 4 timmar. Gjorde sig inte bra alls. Och får som fan inget för dom timmarna heller. Sökt hjälp för min konstanta trötthet och utmattning, och varit hos vårdcentral och tagit prover, haft samtalsterapi och kommer inom en viss framtid få tid för utredning hur pass arbetsmån jag är i skicket. Har haft noll sexlust, svårt att somna om nätterna, knappt motivation men tvingat mig att ta tag i reparationer av andras bilar för att få in något men kan inte mer än säga att det känns som man tagit sig halva havet över huvudet då inget riktigt känns lätt längre. Vet inte i dagsläget vad jag ska ta mig till. Jag blir så övertagen av moraliskt dilemma om allt som hamnar på fatet. Hur jag ska ta tag i en skuld som faktiskt är min men sambo står medsökande på och hur extremt obekväm jag känner mig i vardagen om att jag kanske inte har möjligheten att varken köpa kläder, mat, eller ha transport i framtiden om jag blir ensamstående och inte kan släppa den skulden som jag inte vill lägga på hennes ekonomiska liv. Då jag räknat på det i huvudet tusentals gånger, får inte ihop det. Får inte ihop hur jag ska ha motivation till att jobba men knappt kan ha pengar för att leva. Ja motivation till att jobba finns om man har något att se fram emot. Men kan och får väll inte vidhålla pengar och ting hur som helst för kronofogden om jag ska ha skuldsanering, om jag äns får det. Fyfan vad jag känner att jag vill fly landet och mina skulder och faktiskt ha något att jobba för istället för att existera utan anledning. Ja min syn har förändrats kraftigt på min situation och kan säga att insikten på det hela är som att bli krossad på plats. Att jag inte insåg hur dåligt allt kunde bli medans jag fortfarande kunde stoppa det. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Min oklara framtid, min sambos framtid och eventuell skuldsanering.
Topp