Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min egna resa till skuldfrihet

Tack!

Jag sökte samlingslån, och då gav dom mig ett erbjudande att höja mitt nuvarande lån, och även lägga om allt med lägre ränta från 18% till 9%
Tack för svar! Då vet jag att de inte drog en osanning, utan möjligheterna till lägre ränta på befintligt lån finns om man söker samlingslån och blir erbjuden en bättre deal av de. Med bättre förutsättningar än tidigare förstås.

Hej!

Har varit inaktiv på detta forumet i nästan över ett år, men tänkte att jag skulle ta och uppdatera lite så man kan titta tillbaka och se att saker sakta men säkert försvinner skuldmässigt :)

En lite kort uppdatering hur mitt läge ser ut nu!

Betalat av flera små skulder + flyttat min Avida kredit , då räntan var typ 20%... Så fick ett erbjudande av Sevenday att hela summan med typ 8%.

Remember 350 000kr
Telia 1000kr 7000kr
MarginalenBank 305 000kr
Sevenday 125 000kr
Avida 2500 142 000 -
Gothia: 2000kr i månaden , bör vara avklarat i November!

Har en månadskostnad för krediterna på ungefär 7000kr nu, vilket känns som ett stort hopp från dom 25 000kr i månaden jag låg på i början :)
Har även en bra slant i aktier som jag nu ska ta ut och betala av Sevenday och Telia med.
Kommer även få 35 000 bonus och cirka 35 000kr i återbäring om jag räknat rätt.
Så förhoppningsvis så kommer detta gå vägen och vara avbetalat inom loppet av några år.

Nästan 2 år sen jag började med att försöka få rätsida på detta, och betalat runt ungefär 400 000kr i Maj detta året.
Jag hoppas detta kan ge någon hopp att inte ge upp. Vare sig det handlar om att ta hjälp eller ta sig ur skulder generellt sätt.

Mvh

Wigge

Senast ändrad:
Hej!

Tänkte köra en liten kort uppdatering om hur läget ser ut nu.
Har försökt beta av så mycket jag kunnat och även haft stor hjälp av skatteåterbäringen som kom.
Läget ser nu ut som nedan.

Remember 320 000kr
MarginalenBank 300 000kr
Sevenday 1900 142 000 -
Telia Finance 1000 7000 -

Sakta men säkert går det nedåt.
Hoppas nu på att kunna få ner räntan på ett av mina 2 lån till 7-8%. Troligtvis Remember Lånet.
Remember räntan är på cirka 11% och dom vägrade sänka något i dagsläget.
Marginalen sänkte min från 10.6 till 9.2 när jag ringde och diskuterade lite.

Ska se ifall jag kan ansöka om samlingslån och få ner något av det, eller åtminstone använda ansökan för att kunna bibehålla nuvarande lån till lägre ränta.

Målet är att vara skuldfri som senast inom 3år.

Mvh

ToTheTop

Hej!

Tänkte köra en liten kort uppdatering om hur läget ser ut nu, då det var nästan 1.5 år sen jag uppdaterade något i denna tråden.
Har har hållit en väldigt strikt budget under denna tid, trots att mycket av min totala lånesumma nu är borta.
Levde förut på ungefär 3200kr i månaden när det kom till mat och nöje/spar för eget bruk, resten gick till lån.

Nu har jag kunnat höja denna till cirka 6000kr med gott samvete.

Remember 200 000kr
MarginalenBank 300 000kr

Nu har jag endast Remember lånet kvar, där jag lyckats få ner räntan från 11% till cirka 8.5% just nu.
Ska ansöka om samlingslån på detta och sätta målet till 1.5 år, och där ska min resa i skuld sluta.

Har varit nästan 4 år av känslomässa up's and down's. Men nu börjar jag äntligen känna att jag nästan är i mål.
Att gå från nästan 1 miljon i skulder, till att vara på god väg att vara skuldfri är inte lätt, men med strikt disciplin och viljan att genomföra svåra val, så kan det gå.
Nästa uppdatering som sker kommer troligtvis vara dagen jag är helt skuldfri, men jag hoppas att denna tråd kanske har givit någon hopp om att det kan gå utan skuldsanering också, trots högt lånebelopp och höga räntor.

Vill även skicka ett extra tack till @Squashen
Kommer fortfarande ihåg att du var anledningen till att jag faktiskt fick mod att berätta för mina föräldrar, och ta tag i problemet istället för att ignorera det.
Så tusen tack för det där meddelandet jag fick för 4 år - ish sen :)

Mvh

ToTheTop

Hej!

Tänkte köra en liten kort uppdatering om hur läget ser ut nu, då det var nästan 1.5 år sen jag uppdaterade något i denna tråden.
Har har hållit en väldigt strikt budget under denna tid, trots att mycket av min totala lånesumma nu är borta.
Levde förut på ungefär 3200kr i månaden när det kom till mat och nöje/spar för eget bruk, resten gick till lån.

Nu har jag kunnat höja denna till cirka 6000kr med gott samvete.

Remember 200 000kr
MarginalenBank 300 000kr

Nu har jag endast Remember lånet kvar, där jag lyckats få ner räntan från 11% till cirka 8.5% just nu.
Ska ansöka om samlingslån på detta och sätta målet till 1.5 år, och där ska min resa i skuld sluta.

Har varit nästan 4 år av känslomässa up's and down's. Men nu börjar jag äntligen känna att jag nästan är i mål.
Att gå från nästan 1 miljon i skulder, till att vara på god väg att vara skuldfri är inte lätt, men med strikt disciplin och viljan att genomföra svåra val, så kan det gå.
Nästa uppdatering som sker kommer troligtvis vara dagen jag är helt skuldfri, men jag hoppas att denna tråd kanske har givit någon hopp om att det kan gå utan skuldsanering också, trots högt lånebelopp och höga räntor.

Vill även skicka ett extra tack till @Squashen
Kommer fortfarande ihåg att du var anledningen till att jag faktiskt fick mod att berätta för mina föräldrar, och ta tag i problemet istället för att ignorera det.
Så tusen tack för det där meddelandet jag fick för 4 år - ish sen :)

Mvh

ToTheTop
Väldigt inspirerande och stark mycket bra jobbat fortsätt med samma takt. Respekt

Wow! Grymt! Detta var det jag också ville göra egentligen, men hade inget utrymme alls! Ibland räckte min lön inte ens till mina räkningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp