Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min egendom med sambo som släppt allt

Hej

min sambo har släppt alla dina skulder pga nedskärningar på jobbet. Han är högt belånad och kan inte betala sina lån.
vi har inte delad ekonomi och även jag är högt belånad men inte på samma nivå som min sambo och har alltid sett till att jag klarar mig med en ok marginal.
Jag visste inte om att min sambo var skuldsatt med såpass mycket (1,7 mil) och han har inte varit ärlig.
Min fråga är nu.
Jag har en bil på avbetalning som jag haft sedan flera år tillbaka och köpt innan vi flyttade ihop. Jag betalar av den via autogiro från mitt lönekonto varje mån och använder den till mitt jobb.
Kan jag på något sätt få den skyddad från att bli utmätt istället för att allt jag lagt in på bilen ska betala hans skulder? Allt jag kämpat för skulle med det gå i kras. Då jag snart betalat av den och sett fram emot en bättre ekonomi,
Om vi går isär kan jag söka ny lägenhet och han bo kvar i våran då jag inte har råd att betala den ensam om han flyttar. Han skulle ju ha råd antar jag med beräkningen för hyran i det han ska betala och gå ut? Det skulle väl göra att han iaf har ett boende och inte blir bostadslös på detta? Och att jag inte blir lidande ekonomiskt och vi kanske ändå kan ha en fin relation.
Om han går från hög lön till ersättning kommer man basera det han ska betala på hans tidigare inkomst eller på den som han får med a-kassa alt nytt jobb med lägre lön?
Jag är så orolig över hela framtiden nu så snälla var inte för hårda mot mig.

Nej helt skyddad kan egendomen inte bli.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp