Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min arbetsgivare har inte betalat in till Kronofogden

Hej!
Behöver lite hjälp o råd med en otrolig jobbig situation.
Har en pågående löneutmätning sedan 2022 och i december 2025, enligt min begäran, fick en sammanställning från KFM över alla inbetalningar som min arbetsgivare gjorde. Han har "missat" ca 53000 och min skuld, den 31 december 2025, var ca 44000.
Enligt KFM jag har fortfarande en skuld.
Enligt mina beräkningar är min arbetsgivare skyldig KFM och mig.
Jag har mejlat KFM alla mina lönespecifikationer och väntar på svar.
Min fråga är "Hur har ränta och eventuella avgifter beräknats under perioden då belopp dragits från min lön men inte betalats in av arbetsgivaren?" Min skuld har ökat avsevärt på grund av sena och uteblivna betalningar av min arbetsgivare, trots pengarna drogs från min lön, varje månad.
Tack för all hjälp 🙏

Håller tummarna att du tillhör en annan sektion. Det där är en mardröm att försöka beräkna..

😔 Ska jag vända mig till Facket?
Nä, KFM kommer mest troligen lösa det åt dig.
Frågan är vart din arbetsgivare gjort av pengarna. 53k borde synas någonstans i bokföringen.
Om han nu inte har tagit ut pengarna till sig själv?

Kfm svarar "
Tack för ditt mejl.

Det vi kan göra är att skicka ut underlaget på de inbetalningar som inkommit sen september 2022 och där ser du vilket belopp som gått till ränta, grundavgift och kapitalskulden. Sedan kan du jämföra med dina lönespecifikationer för att se vilka månader som de betalat in lägre än de dragit av från din lön.

Vi har svårt att se utbetald lön från 4 år tillbaka så du får sedan skicka in lönespecifikationer från de månaderna där beloppen inte stämmer så ska vi undersöka det vidare"
😡😡😡😡😔😔😔

Kfm svarar "
Tack för ditt mejl.

Det vi kan göra är att skicka ut underlaget på de inbetalningar som inkommit sen september 2022 och där ser du vilket belopp som gått till ränta, grundavgift och kapitalskulden. Sedan kan du jämföra med dina lönespecifikationer för att se vilka månader som de betalat in lägre än de dragit av från din lön.

Vi har svårt att se utbetald lön från 4 år tillbaka så du får sedan skicka in lönespecifikationer från de månaderna där beloppen inte stämmer så ska vi undersöka det vidare"
😡😡😡😡😔😔😔

Låter som rimligt svar.
Det finns i alla fall inget systemstöd för att räkna ut hur saker skulle utvecklat sig med andra förutsättningar

Jag tolkar det ändå som att arbetsgivaren kan ha begått ett brott?
Framförallt om man redovisar att inbetalningar har gjorts som inte har gjorts. Frågan är vart pengarna tagit vägen (vad säger din arbetsgivare TS?).
Åtminstone bokföringsbrott.
Ironiskt nog, så kanske du behöver dra det via KFM för att få ut pengarna från din arbetsgivare haha

Är du anställd på ett mindre eller större företag?

15 miljoner kronor circa under räkenskapsåret som slutade i december 2024....

Omsättningen säger ju inte jätte mycket.
Är ni 2 anställda eller 200?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp