Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mfk inkasso/låna låna

Har ni lånat av lånalåna senaste året och hamnat hos deras inkasso bolag så vill jag varna er. Det verkar som MFK dragit med pengarna. Jag betalade MFK i juni 2012 och var i kontakt med dom och allt var avklarat. Nu ligger dock mitt ärende som obetalt hos sett finans. MFK har alltså inte meddelat vidare att jag betalat mitt inkasso. Vill varna så ni inte får ett brev från kronofogden eller liknande. Enligt sett finans så har dom massor med obetalda inkasson att gå igenom som MFK hävdar ej är betalda.

Har råkat ut för liknande sak med Svea Inkasso. Inte att pengarna inte fans regade men då det var avbetalt meddelades inte den ursprungliga långivaren detta.
Upptäckte det vid nått tillfälle då jag sökte ett lån och fick avslag pga gammalt lån som ej var betalt sa dom, så man får vara lite vaksam själv hela tiden.

Men så länge man har kvitto på betalningen så har man inget att oroa sig för.
Har man lite innanför pannan så sparar man ju sånt ifall det skulle bli tjaffs

Ja det är klart man har kvitto. Men det kan tänkas att det skickad till kronofogden eftersom man själv inte har en aning om detta då man tror det är betalt. Och det är ju aldrig kul att få brev från dom även om det går att reda ut.. Eller har du en avvikande åsikt? Jag ville bara informera så man inte får sig en överraskning ..

Men så länge man har kvitto på betalningen så har man inget att oroa sig för.
Har man lite innanför pannan så sparar man ju sånt ifall det skulle bli tjaffs

Dom flesta betalar väl via internetbanken idag och där sparas bara historiken ett år normalt. Då man är betalningsskyldig i tre år kan det bli svårt med kvitton om kraven dimper in efter ett år.

Det går att söka längre bak än ett år i internetbanken för det gjorde jag och skicka till lånalåna för att visa vad jag betalt till mfk och det var inget problem med det

Ja, det går att söka längre tillbaka 1 ett år , vad yrar du om

Jag har Länsförsäkringar bank och där går det endast att söka betalningar ett år tillbaka på specifik mottagare, har även Handelsbanken och är rätt säker på att det är likadant där.
Går dock att söka i transaktioner ser jag men det blir ett himla letande då man bara kan avgränsa datum och inte söka på mottagaren.. Så var inte helt rätt i det jag sa.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp