Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Medlåntagare

Hej!

Har satt mig i en jävlig lånesituation som riskerar att få mig att hamna hos fogden. Behöver låna ca 100 K för att kunna beta av mindre krediter vilka är boven i dramat. Det är dessa smålån med sina vedervärdiga räntor som i stort satt mig i skiten. Jag har fått en person att ställa upp som ev medlåntagare och nu undrar jag hur chanserna ser ut för ett lån runt 100 K.

Följande förusättningar gäller:

Mig
Ca 25.000 netto per månad i inkomst. Fast arbete sedan sju år är tillbaka.
Ett femtiotal UC-förfrågningar. Inga anmärkningar. Blancolån inklusive 2 kreditkort på ca 480.000 + smålån som inte syns på UC på ca 100 K. Riskprognos hos UC på 30,5.

Medlåntagare
Ca 30.000 netto per månad. Inga UC-ff och inga anmärkningar. Fast arbete sedan många år. Inga blancolån förutom ett bolån på ca 430 K.

Är det ens lönt att ansöka om ett lån på runt 100 K?

Hej från
SP

Jag TROR att det bästa isf är att din medlåntagare söker själv och lånar dig pengarna. När dina förfrågningar försvinner så söker du ett eget lån och betalar av din vän. 50 förfrågningar är sjukt många.

Sålänge du inte är på fogden så sjunker ditt betyg allt eftersom.

Vill inte din vän göra så så äre nog bara att testa, men nånga banker kräver väl att man bor på samna adress eller iaf att man är släkt?

Jag tror också att du är sådant drivankare i en ansökan att medlåntagarens goda förutsättningar inte påverkar i någon större omfattning positiv omfattning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp