Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Medlåntagare

Jag och min fru ska ev skiljas som det ser ut nu.
vi har gemensamma lån som vi inte kan betala idag och har ett möte bokat med kommunens skuldrådgivare.
då vi är gifta så har vi tagit alla lån tillsammans där jag står som låntagare på större delen av lånen samt min fru som medlåntagare.
vad kommer hända med dessa lån när vi nu inte kan betala och i samma veva ska skiljas?
kommer man kunna dela upp skulderna 50/50 eller hur fungerar detta?

Senast ändrad:
vi har gemensamma lån som vi inte kan betala idag och har ett möte bokat med kommunens skuldrådgivare.
då vi är gifta så har vi tagit alla lån tillsammans där jag står som låntagare på större delen av lånen samt min fru som medlåntagare.
vad kommer hända med dessa lån när vi nu inte kan betala och i samma veva ska skiljas?
Borgenären har rätt att kräva var och en av er på 100% av skulden.
Om någon betalar mer har denne sedan regressrätt mot den andre medlåntagaren när skulden är betald.

Ni har ju i princip skrivit på att ni hemskt gärna betalar rubbet även om den andra personen skulle gå upp i rök. Dom kommer fortsätta kräva betalning och betalas det inte blir det solidariskt mål hos kfm i förlängningen

Senast ändrad:
Ni har ju i princip skrivit på att ni hemskt gärna betalar rubbet även om den andra personen skulle gå upp i rök. Dom kommer fortsätta kräva betalning och betalas det inte blir fel solidariskt mål hos kfm i förlängningen
Fel solidariskt mål?
Nu får du korrekturläsa dina inlägg innan du postar, tjocka fingrar efter all julmat? ;)
Lasseman menar "blir det solidariskt mål..."

Fel solidariskt mål?
Nu får du korrekturläsa dina inlägg innan du postar, tjocka fingrar efter all julmat? ;)
Lasseman menar "blir det solidariskt mål..."

Autoersätt är lite väl kreativ för på min telefon

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp