Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Marginalen inkasso och återkallelse från KFM.

Förlåt, men måste bara få skriva av mig lite. Är helt förtvivlad. Jag bad Marginalen inkasso så snällt om att få anstånd med betalningsplanen i juni och de beviljade anstånd tills idag 16/7. Jag hade tänkt betala på måndag då jag får pengar, men de skickade ärendet till KFM idag. Är det vanligt att de skickar till KFM så snabbt eller tror ni att de kan ha missat ”löftet” jag fick? Jag hoppas verkligen att de tar tillbaka det från KFM. Det är ett lån på 250.000 så jag har verkligen panik över att det skulle hamna på utmätning.
Någon med liknande erfarenheter som vill dela med sig?

Jag ser återkallelse ibland men inte särskilt ofta

En vän befann sig i samma situation och Marginalen inkasso är dessvärre inte enkla att ha att göra med. De vägrade att återkalla och det var endast slutbetalning som gällde. Däremot, försökte han ett antal gånger och det handlar förmodligen om att hitta rätt handläggare. De var i regel tämligen otrevliga och inte särskilt sammarbetsvilliga.

Lycka till!

En vän befann sig i samma situation och Marginalen inkasso är dessvärre inte enkla att ha att göra med. De vägrade att återkalla och det var endast slutbetalning som gällde. Däremot, försökte han ett antal gånger och det handlar förmodligen om att hitta rätt handläggare. De var i regel tämligen otrevliga och inte särskilt sammarbetsvilliga.

Lycka till!
Det är precis det jag upplever också. Blev din vän också skickad till KFM på förfallodatumet?
Jag fick ju anstånd till igår och betalade faktiskt igår också. Hur gick det sen? Fick han det återkallat?

Det är precis det jag upplever också. Blev din vän också skickad till KFM på förfallodatumet?
Jag fick ju anstånd till igår och betalade faktiskt igår också. Hur gick det sen? Fick han det återkallat?
Då borde du vara lugn. Kommer förmodligen gå utmärkt.

Hans skuld var tvistig och skickades för verkställighet. De gick med på anstånd gällande löneutmätning. Tydligen fruktansvärda att ha att göra med som sagt.

Hans skuld var tvistig och skickades för verkställighet. De gick med på anstånd gällande löneutmätning. Tydligen fruktansvärda att ha att göra med som sagt.
Jag hoppas verkligen det. Kan man bestrida ärendet annars med argumentet att man faktiskt betalat? Vill ju såklart inte göra det, men jag känner att det är otroligt orättvist då jag som sagt faktiskt betalade igår. Vad innebär anstånd med verkställighet? Och vad innebär att en skuld är tvistig? Fick din vän till slut tag på någon som var mer hjälpsam?

Vad var tvistigt? Gick det till verktllighet finns väl ett utslag eller dom

Jag hoppas verkligen det. Kan man bestrida ärendet annars med argumentet att man faktiskt betalat? Vill ju såklart inte göra det, men jag känner att det är otroligt orättvist då jag som sagt faktiskt betalade igår. Vad innebär anstånd med verkställighet? Och vad innebär att en skuld är tvistig? Fick din vän till slut tag på någon som var mer hjälpsam?
Bestrider du så blir fordran tvistig. Man tvistar/är oense om skulden är korrekt eller inte.

Har du betalat hela skulden bör dom återkalla per automatik, men det är en rimlig grund att bestrida på

Bestrider du så blir fordran tvistig. Man tvistar/är oense om skulden är korrekt eller inte.

Har du betalat hela skulden bör dom återkalla per automatik, men det är en rimlig grund att bestrida
Okej, tack!
Nej, hela skulden är absolut inte betald, däremot betalade jag ju in det vi skriftligen hade kommit överens om enligt en betalplan på datumet jag hade fått anstånd till.

Vad var tvistigt? Gick det till verktllighet finns väl ett utslag eller dom

Skulden i fråga hade blivit avgjord i tingsrätt och betalskyldigheten fastställd i form av dom. Med den domen kan banken skicka skulden i fråga direkt för verkställighet hos Kronofogden. Vid tidpunkten hade han ett antal skulder som hade förfallit och för att Kronofogden inte skall fortsätta med tillgångsundersökning/löneutmätning och dyl i enlighet med deras olika tillvägagångssätt behöver samtliga borgenärer medge anstånd med löneutmätning. Räcker alltså inte att exempelvis tre av fyra borgenärer godkänner. Måste vara samtliga. Detta hade förvisso inte med din ursprungliga frågeställning att göra, men matnyttig information iallafall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp