Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Möjligt sätt att hantera skulder?

Jag tänkte fråga något här, eftersom det är svårt att hitta svar på andra ställen.

Är det möjligt att släppa skulderna en månad och bara betala in på ex 2 st mindre lån o släcka dem och sedan ta tag i resterande skulder nästkommande månad?

Vad gör folk med pengarna när man släpper skulderna?
Går det inte att klumpa av vissa lån då?

Jag tänkte fråga något här, eftersom det är svårt att hitta svar på andra ställen.

Är det möjligt att släppa skulderna en månad och bara betala in på ex 2 st mindre lån o släcka dem och sedan ta tag i resterande skulder nästkommande månad?

Vad gör folk med pengarna när man släpper skulderna?
Går det inte att klumpa av vissa lån då?
De flesta Lån kan man hoppa över Max 3 månader sen skickas som oftast ett uppsägningsbrev. Alltid bäst att ringa runt till alla och kolla hur de gör.

Beroende låneinstitut kan det bli en extrem dyr historia att bara inte betala. Ring istället till de långivare och fråga ifall man kan få en betalningsfri månad. Eller till och med kan man få längre uppehåll där man bara betalar ränta (ikano). Med då mer i plånboken kan man lösa vissa skulder.

Jag tänkte mer för att min man ska starta en process med snöbollseffekten. Att han skippar att betala vissa lån en månad så att pengar blir över till att betala av ett helt dyrt lån. Och sedan betala alla som vanligt månaden därpå.

Får du betalfria månader eller amorteringsfria månader så kan du ju använda dessa pengar till att lösa de minsta skulderna.
Då har du redan satt snöbollen i rullning. ^^
Att bara skita i att betala några kommer ju innebära att du nästa månad har dubbla månadsbetalningar så därför är det alltid bättre att kontakta och be om betalningsfritt.

Ja han tänkte lite så där. Att be om en betalningsfri månad på ett par st och klumpa av.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp