Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Möjlighet till lån

Tja,

Finns det någon här som fått igenom billån med 5 anmärkningar? Möjligheter?

dom är ca 2 år gamla, skuld kvar på dom är ungefär 30,000, nollar skulden nu i januari och tänkte kolla med er här om ni har någon koll.

årsinkomst: 650.000kr
Har just nu en trasig bil så tänkte om det hade gått med en lite nyare iaf.

Har du skulder för indrivning hos kfm bör det vara kört.

Har du skulder för indrivning hos kfm bör det vara kört.

Skulle nog säga att även utan skuld för indrivning bör det vara kört.

Jag vet inte att det finns en enda bank som beviljar lån med anmärkningar längre. Utan borgensman dvs eller säkerhet.

Skulle nog säga att även utan skuld för indrivning bör det vara kört.

Jag vet inte att det finns en enda bank som beviljar lån med anmärkningar längre. Utan borgensman dvs eller säkerhet.
Billån är med säkerhet dock

Finns aktörer som beviljar billån med skuldsaldo också...

Eller gjorde.

Det känns som att snaran kraftigt dragits åt, jag var och plockade ut en Kia här om dagen och dom samarbetar med Santander såg jag.

Enligt säljaren beviljade dom tidigare i princip billån till alla. Nu är det direkt ett avslag med anmärkning.

Tror bankerna börjat ställa in sig på det här med ansvarsfull utlåning i och med all ny lagstiftning som är på gång.

Dom ställer nog om pga alla kreditförluster skulle jag tro

Säkert, det är nog en kombination utav en mängd saker. Folks "KALP" har nog också fått sig en rejäl törn med ganska mycket högre hyror och boendekostnader också.
Kreditförluster på det och ny lagstiftning, allting påverkar.

För några år sedan godkände 6-7 banker blancolån om du hade anmärkning, nu gör mig veterligen inte en enda det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp