Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Möjlighet till billån?

Hej

Det är så att jag är i behov av en bil nu & undrar hur mina chanser ser ut.

Jag leasade en bil fram tills slutet av april då avtalet gick ut, lämnade in bilen i bra skick, alltid betalat i tid osv men när jag då försökte leasa en ny bil från samma företag Carplus/Hedin bil så blev jag nekad, enda skillnaden var att bilen skulle kosta mig 700:- mer i månaden samt att avtalsperioden skulle sträcka sig i 3 år istället för 18 månader vilket jag haft senast.

Var i samtal med DnB då försäljaren sa att de behöver en medlåntagare , ringde för att fråga varför samt se över mina alternativ.

Dem sa att det beror på för höga Blanco lån, när jag fråga om det skulle vara möjligt att köpa en istället lät det lite positivare men då sa de att mycket beror på vilket typ av avtal, dvs ens kontantinsats kan påverka samt om man tar restskuld osv.

Jag försökte lägga till en extra lånetagare på leasingen men fick ett nej ganska fort då detta var min inneboende.. han tjänar omkring 290.000 samt har inga anmärkningar, krediter eller dylikt, detta skulle bli hans första kreditupplysning senaste året.

Vi vet inte om en upplysning gjordes eller inte väntar på att han får ett brev på Kivra.

Undrar nu ifall det är möjligt att satsa på ett billån istället där jag har möjlig att gå in med en kontantinsats omkring 70.000 - 80.000 för en bil mellan 230.000 upp till Max 300.000. Kan även tänka mig en med restskuld där jag kan belåna mig på andra halvan efter 3 år igen skulle jag vilja behålla bilen.

Lägga till att jag ännu inte har någon taxerad inkomst synlig för 2022 pga jag varit på uppdrag utomlands ett par månader & företagen som blivit inhyrda av att deklarera åt oss dragit ut på det ganska mycket då det är olika typ av perioder vi deklarerar i Sverige samt de deklarer

Jag hoppas att det ska vara löst snart då jag har anstånd i 2 veckor till av Skatteverket för att skicka in deklarationen från landet jag jobbade, har sett själva deklarationen men den har ännu inte godkänts.

Taxerad inkomst 2022(inte synlig än) 530.000
Taxerad inkomst 2021(synligt: 430.000

Blancolån: 685.000

Uc betyg: 6.7
Hade ett betyg på 4.2 när jag ansökte om leasingen. Trots att jag kan tänka mig köpa bil via samma bank så sa de att jag skulle behöva göra en ny ansökan i så fall vilket kan försämra betyg ytterligare.

Så, ska man tro på det dem sa på bilfinansieringen på DnB att billån skulle vara en möjlighet, eller är det bara något de säger i hopp om att de kanske går?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp