Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Märkligt @ Lån & Spar Bank
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ralle" data-source="post: 115315" data-attributes="member: 2158"><p>Hur gick det för TS?</p><p></p><p>Går igenom exakt samma sak själv nu efter att ha sökt ett lån på 100 000 kr via Lendo. Lån & Spar Bank gav bäst erbjudande med en ränta på strax över 5%. </p><p></p><p>Fick mejl om att jag behövde svara på lite kompletterande frågor (det vanliga om jag är politiker, svensk medborgare, yada yadayada), sen skulle lånet betalas ut.</p><p>Svarar på frågorna, och får sedan omgående mejl med en länk där jag ska signera kreditavtalet. Signerar avtalet med Bank-ID i onsdags. Sen blev det helt tyst från dem!</p><p></p><p>Ringde igår för att höra hur det går med utbetalningen. Då säger personen i kundtjänst att de behöver ringa min arbetsgivare INNAN de betalar ut lånet, för att säkerställa att det är min arbetsplats, och att inkomsten stämmer. Sa till personen att jag gärna skickar in mina senaste lönespecar och arbetsgivarintyg istället för att de ringer. Men det gick inte, enligt hen. Hen skulle ringt till min arbetsgivare igår, eller idag. Ingenting har hänt ännu med min låneansökan.</p><p></p><p>"Enligt Konsumentkreditlagen måste bankerna följa god kreditgivningssed innan de beviljar konsumenter lån. Det innebär att banken är skyldig att undersöka din ekonomiska situation och din förmåga att betala tillbaka lånet innan de beviljar dig lånet. Om du har fått hem ett skuldebrev betyder det att banken enligt god kreditgivningssed godkänt din <a href="https://advisa.se/s%C3%A5-ans%C3%B6ker-du-om-l%C3%A5n/" target="_blank">låneansökan</a> och dragit slutsatsen att du har förmågan att betala tillbaka lånet enligt de villkor som framkommer i skuldebrevet."</p><p></p><p>Jävla långt inlägg, sorry för det! Men Lån & Spar Bank är omständiga som fan! Och enligt mig så verkar de inte följa god kreditgivningssed heller, när de i efterhand ska ringa arbetsgivare, trots att de redan godkänt lånet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ralle, post: 115315, member: 2158"] Hur gick det för TS? Går igenom exakt samma sak själv nu efter att ha sökt ett lån på 100 000 kr via Lendo. Lån & Spar Bank gav bäst erbjudande med en ränta på strax över 5%. Fick mejl om att jag behövde svara på lite kompletterande frågor (det vanliga om jag är politiker, svensk medborgare, yada yadayada), sen skulle lånet betalas ut. Svarar på frågorna, och får sedan omgående mejl med en länk där jag ska signera kreditavtalet. Signerar avtalet med Bank-ID i onsdags. Sen blev det helt tyst från dem! Ringde igår för att höra hur det går med utbetalningen. Då säger personen i kundtjänst att de behöver ringa min arbetsgivare INNAN de betalar ut lånet, för att säkerställa att det är min arbetsplats, och att inkomsten stämmer. Sa till personen att jag gärna skickar in mina senaste lönespecar och arbetsgivarintyg istället för att de ringer. Men det gick inte, enligt hen. Hen skulle ringt till min arbetsgivare igår, eller idag. Ingenting har hänt ännu med min låneansökan. "Enligt Konsumentkreditlagen måste bankerna följa god kreditgivningssed innan de beviljar konsumenter lån. Det innebär att banken är skyldig att undersöka din ekonomiska situation och din förmåga att betala tillbaka lånet innan de beviljar dig lånet. Om du har fått hem ett skuldebrev betyder det att banken enligt god kreditgivningssed godkänt din [URL='https://advisa.se/s%C3%A5-ans%C3%B6ker-du-om-l%C3%A5n/']låneansökan[/URL] och dragit slutsatsen att du har förmågan att betala tillbaka lånet enligt de villkor som framkommer i skuldebrevet." Jävla långt inlägg, sorry för det! Men Lån & Spar Bank är omständiga som fan! Och enligt mig så verkar de inte följa god kreditgivningssed heller, när de i efterhand ska ringa arbetsgivare, trots att de redan godkänt lånet! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Märkligt @ Lån & Spar Bank
Topp