Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Hej
Jag har massor med frågor runt detta. Är detta en samlingarnas om skuldsanering?

Jag fick klart för inledande beslut 7 maj.
Jag blev uppringd 3 dagar innan och fick svara på samma frågor jag anger i min ansökan. Jag har haft hjälp av kommunens BoSrådgivare.

Fick mail samtidigt som beslutet om två frågor. Dels hur länge jag har kvar omvårdnasvidraget jag har för min ena dotter, lägstanivå.

Det räknas som inkomst.
vilket är så galet då man förlorar så mkt arbetstid pga av vårdkontakt.

Jag har en lön på 35k i mån samt bidraget på 3k. Har haft utmätning tidigare på lönen men för två månader sedan togs det bort så jag fick hyreshöjning och de har under två år räknat fel på mitt avstånd till jobbet. Det är skit samma jag har betalat 900 kr i löneutmätning första året och 700 kr andra året. Nu när jag fick förslaget i samband med inledande stod det att jag ska betala 1000kr i månaden .
Vilket gör att jag har 24.000 kr att leva på i månaden.
Jag är ensamstående med två barn. Jag har inga problems att göra det trots att det kommer bli tufft som sagt.

jag undrar dock hur stor är sannolikheten att man kan få planen på 3 år? Är det någon man kan be from om att titta på i deras utredning.
Jag har två barn som är 12 och 15 vi har levt på ex minimum länge då jag försökt betala lääänge.

Så de skulle kunna få lite bättre tillvaro deras sista år hemma.

tacksam för svar eller tips på rätt tråd att ställa frågan i.

Jag skulle colsp
Vilja veta tiden nu, vad händer nu? Jag måste svara på deras frågor innan 21 maj. Sen då? När får jag det riktigta beslutet? Vad inne bör det här att ser resans står en betalningsplan i det inledande?

Jag skulle colsp
Vilja veta tiden nu, vad händer nu? Jag måste svara på deras frågor innan 21 maj. Sen då? När får jag det riktigta beslutet? Vad inne bör det här att ser resans står en betalningsplan i det inledande?
Sen får du ett förslag på skuldsanering. Där står vad du ska betala och hur länge. Det dröjer ungefär 6-8 veckor innan du får förslaget. Kan dröja längre med. Det är inte helt osannolikt att du får kortare betalplan då du har tonåringar och de kommer drabbas oskäligt hårt större delen av deras barndom om du får en längre betalplan.
Det är inte alltid det blir så men chansen ökar med förkortad betalplan om barn har utsatts för knappa ekonomiska förhållanden under en längre tid.

Senast ändrad:
Jag fick på Kivra idag ett brev om en omfråga kopia. Företaget hette syna
Och förfrågan var från partner inkasso

sen en annan fråga, vissa mindre kreditbolag har ju skickat till kf och fått igenom och sen när de sett hur lite det dragits för löneutmätningen har de dragit tillbaks min faktura och sen sålt vidare till nåt nytt inkasso bolag.
visst ser kf att det inte är någon ny skuld? Utan att det bara dragit tillbaks…
Tror jag har tre eller fyra som gjort det.

Är så orolig jag ska få avslag under utredning. Fy fasen villken oro det är.

jag kommer från våld i nära relation och äger alltså inget; har blivit utsatt för ekonomiskt våld du er lång lång tid.
vill typ kräkas av alla känslor, allt kommer tillbaks i kroppen ..

Jag fick på Kivra idag ett brev om en omfråga kopia. Företaget hette syna
Och förfrågan var från partner inkasso

sen en annan fråga, vissa mindre kreditbolag har ju skickat till kf och fått igenom och sen när de sett hur lite det dragits för löneutmätningen har de dragit tillbaks min faktura och sen sålt vidare till nåt nytt inkasso bolag.
visst ser kf att det inte är någon ny skuld? Utan att det bara dragit tillbaks…
Tror jag har tre eller fyra som gjort det.

Är så orolig jag ska få avslag under utredning. Fy fasen villken oro det är.

jag kommer från våld i nära relation och äger alltså inget; har blivit utsatt för ekonomiskt våld du er lång lång tid.
vill typ kräkas av alla känslor, allt kommer tillbaks i kroppen ..
Att inkasso köper och säljer skulder påverkar inte dig för saneringen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp