Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lumify inkasso?

Hejsan vet någon vad som händer om man låter lumify gå till inkasso? Går de att få avbetalningsplan?

Ställde samma fråga i Lumifytråden men fick inte ngt exakt svar.

Hejsan vet någon vad som händer om man låter lumify gå till inkasso? Går de att få avbetalningsplan?

Hmm...ett tips är väl att maila eller ringa in till dem och fråga bara? Tror inte de erbjuder avbetalningsplan, iallafall har jag inte den erfarenheten när jag hamnat där. Du har dock många dagar på dig att betala det vill jag minnas. När det skickas vidare till KFM vet de aldrig själva utan hänvisar oftast till att systemet ”kan skicka det vidare” efter en viss tid (vanligtvis några veckor).

Hmm...ett tips är väl att maila eller ringa in till dem och fråga bara? Tror inte de erbjuder avbetalningsplan, iallafall har jag inte den erfarenheten när jag hamnat där. Du har dock många dagar på dig att betala det vill jag minnas. När det skickas vidare till KFM vet de aldrig själva utan hänvisar oftast till att systemet ”kan skicka det vidare” efter en viss tid (vanligtvis några veckor).
Menar du att de skickar till Kfm direkt och inte till ett inkassobolag först?

Menar du att de skickar till Kfm direkt och inte till ett inkassobolag först?

Nej det sa jag inte, först är det Lumify sen är det Lumify Inkasso och sedan KFM naturligtvis. Dock vet de inte när de skickar det vidare till KFM enligt egen utsago. Jag hade ringt in och kollat med dem!

Lumify ringer VARJE DAG från nummer
073-121 46 04 och liknande nummer. I fredags fick jag sms att de fått in min betalning. Sen i lördags så har de skickat 2 mejl om att de fortfarande saknar min betalning och ringt 2 ggr.

073-121 46 04 och liknande nummer. I fredags fick jag sms att de fått in min betalning. Sen i lördags så har de skickat 2 mejl om att de fortfarande saknar min betalning och ringt 2 ggr.

Jag har blockat säkert 5 av deras nummer :D

De kan ringa ja, men bruka ofta använda sig av mejl eller SMS.
Men har du betalat dem då? Ibland ligger deras system nere, en gång kunde jag inte utöka krediten fast jag hade rätt till det, lägst att betala beloppet var helt fel och synkade inte alls med totalbeloppet sen fick jag både SMS och meddelanden att de tackade för min betalning trots att jag inte behövde betala just då. Ibland spökar deras tekniska del....men det går ofta att prata med dem på mejl och berätta hur man känner.

Jag har blockat säkert 5 av deras nummer :D
sjukt stressande!! Det är sms och mejl och samtal.
Du kan även blocka dessa om du inte redan gjort det
073-1214696
073-1214729
073-1214528
o_O

De kan ringa ja, men bruka ofta använda sig av mejl eller SMS.
Men har du betalat dem då? Ibland ligger deras system nere, en gång kunde jag inte utöka krediten fast jag hade rätt till det, lägst att betala beloppet var helt fel och synkade inte alls med totalbeloppet sen fick jag både SMS och meddelanden att de tackade för min betalning trots att jag inte behövde betala just då. Ibland spökar deras tekniska del....men det går ofta att prata med dem på mejl och berätta hur man känner.
Har ärligt talat tappat sucken att prata med dem!! Deras oändliga "tekniska problem" tar aldrig slut. I juli stod det att jag skulle betala 40 eller om det var 60 kr att betala och att det var det som var kvar av skulden. Betalade det men sen började de skicka mejl och sms att de inte fått min betalning, till slut ringde jag dem och de sa att de haft tekniska problem men att det är 600 kr till att betala plus påminnelseavgift för jag hade bara betalat 40 eller 60 kr. Orkar inte med dem! De får ringa så mkt de vill om de har så mkt tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp