Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lowell Inkasso

Så var det min tur att kontakta Lowell Inkasso. Jag har en skuld på 170 000 kr till Morrow Bank. Ringde till Lowell Inkasso men det var kalla handen. Avbetalningsplan på några tusenlappar i månaden kunde jag glömma.. För att avbetalningsplan ska var aktuell bör jag betala av skulden på 6 månader eller högst på ett år.
Så fruktansvärt arrogant denna rådgivare var på Lowell Inkasso. Läst här på låneforum vad andra skrivit om Lowell så jag var förberedd..
Så nu växer paniken för det här kan jag aldrig lösa.
Suck lyckats få avbetalningsplan med andra Inkasso bolag men nu är det stopp.

Så var det min tur att kontakta Lowell Inkasso. Jag har en skuld på 170 000 kr till Morrow Bank. Ringde till Lowell Inkasso men det var kalla handen. Avbetalningsplan på några tusenlappar i månaden kunde jag glömma.. För att avbetalningsplan ska var aktuell bör jag betala av skulden på 6 månader eller högst på ett år.
Så fruktansvärt arrogant denna rådgivare var på Lowell Inkasso. Läst här på låneforum vad andra skrivit om Lowell så jag var förberedd..
Så nu växer paniken för det här kan jag aldrig lösa.
Suck lyckats få avbetalningsplan med andra Inkasso bolag men nu är det stopp.
Ja, dom är hårda. Ganska ofta har det dock att göra med att inkassobolag behöver hålla sig till riktlinjer då dom driver in skulden åt ett annat bolag (försvarar inte inkassobolagen).
Men ibland absolut har dom all möjlighet i världen att köra lite längre avbetalningsplaner men vägrar att göra det.

Avbetalningsplaner är tyvärr ingen självklarhet eller rättighet, känns ibland som att det är ett lotteri vem som blir beviljad en avbetalningsplan eller ej ibland.
Men…ibland finns det mer logiska förklaringar till varför bolagen beviljar avbetalningsplaner eller ej.

Den bittra sanningen är väl tyvärr att dom inte kan behandla alla gäldenärer lika heller.
Hoppas att det löser sig för dig även om jag förstår att det känns sk*t och att det är direkt omöjligt att betala av. Du kanske kommer behöva släppa allting till KFM och får se detta som en dyr läropeng?
Mitt tips: ta inte några nya lån nu bara för att försöka släcka detta.

Jag försöker få avbetalningsplan med inkassobolagen och hittills har det gått bra. Dock inte med Lowell Inkasso ..
Jag har haft skuldsanering en gång och då kan man tycka att jag borde lärt mig. Det fungerar inte så med ett spelberoende i botten. Det har varit mycket sjukdomar i vår familj och även sådant påverkar ens mående. Jag tar även medicinen Sifrol för myrkrypningar och medicinering kan skapa spelmissbruk. Jag vill inte skylla ifrån mig på något sätt men i min familj är det mycket tuffa händelser som påverkar mig. Jag har dock alltid skött mitt jobb exemplariskt och min chef är mycket nöjd med mina arbetinsatser. Jag har beviljats att arbeta hemifrån då jag har en ryggmärgsskada som jag fick akutopereras för annars var det risk att hamna i rullstol år 2022. Dock har jag dålig balans, går med krycka och min reumatism i fötter gör det i princip nästan omöjligt att ta mig fram.
Jag vill göra rätt för mig och orkar inte ens tänka tanken att berätta för min man att jag ska hamna hos kronofogden en gång till.

Min man fick för 3 veckor sedan ett plötsligt krampanfall som varade i 25 minuter, tappade talet och blev hämtad med ambulans. De hittade ingen orsak men körförbud och remiss till neurologiska där det är väntetid upp till 1 år.
Då min man inte har något immunförsvar har han nu fått en infektion i lungorna och måste läggas in i 10 dagar på sjukhus Han har genomgått 3 tuffa operationer år 2024. Så det är så himla mycket som hänger i luften just nu.
Ursäkta långt inlägg

Jag försöker få avbetalningsplan med inkassobolagen och hittills har det gått bra. Dock inte med Lowell Inkasso ..
Jag har haft skuldsanering en gång och då kan man tycka att jag borde lärt mig. Det fungerar inte så med ett spelberoende i botten. Det har varit mycket sjukdomar i vår familj och även sådant påverkar ens mående. Jag tar även medicinen Sifrol för myrkrypningar och medicinering kan skapa spelmissbruk. Jag vill inte skylla ifrån mig på något sätt men i min familj är det mycket tuffa händelser som påverkar mig. Jag har dock alltid skött mitt jobb exemplariskt och min chef är mycket nöjd med mina arbetinsatser. Jag har beviljats att arbeta hemifrån då jag har en ryggmärgsskada som jag fick akutopereras för annars var det risk att hamna i rullstol år 2022. Dock har jag dålig balans, går med krycka och min reumatism i fötter gör det i princip nästan omöjligt att ta mig fram.
Jag vill göra rätt för mig och orkar inte ens tänka tanken att berätta för min man att jag ska hamna hos kronofogden en gång till.

Min man fick för 3 veckor sedan ett plötsligt krampanfall som varade i 25 minuter, tappade talet och blev hämtad med ambulans. De hittade ingen orsak men körförbud och remiss till neurologiska där det är väntetid upp till 1 år.
Då min man inte har något immunförsvar har han nu fått en infektion i lungorna och måste läggas in i 10 dagar på sjukhus Han har genomgått 3 tuffa operationer år 2024. Så det är så himla mycket som hänger i luften just nu.
Ursäkta långt inlägg
Hur har det gått för dig?

Så tråkigt att det skar sig med Lowell. Du kanske kan försöka att få till ett tillfälligt avbetalningsplan på några månader på några tusen och under tiden sälja det du kan och betala bort så mkt du kan på skulden och sen få en avbetalningsplan på resten?

Jag ska kontakta Lowell idag igen angående avbetalningsplan. Nu har jag även fått från Partner Inkasso och Marginalen Inkasso och får se vad jag kan få för avbetalningsplaner hos dessa. Känns som ett stort kaos just nu. Ovetskap är tärande.

Jag försökte få en avbetalningsplan på 3000 kr i månaden men det blev blankt nej. Lowell Inkasso väljer hellre att låta det dra det till Kronofogden. Så då får jag väl släppa allt när/om det blir löneutmätning...

Jag försökte få en avbetalningsplan på 3000 kr i månaden men det blev blankt nej. Lowell Inkasso väljer hellre att låta det dra det till Kronofogden. Så då får jag väl släppa allt när/om det blir löneutmätning...
Vad tråkigt att läsa att du inte får någon hjälp? Kunde de inte gå med på någon avbetalningsplan?

Vad tråkigt att läsa att du inte får någon hjälp? Kunde de inte gå med på någon avbetalningsplan?
Nej ingen avbetalningsplan på 3000 kr. Jag har frågat om att få betala 10 000 kr i månaden ett par månader ( har återköpt en pensionsförsäkring). Tänkte om jag får tillbaka på skatten så kan jag betala lite då också men det löser inte mitt problem när jag inte får någon avbetalningsplan. Räknar och räknar på vad som kan vara bäst att släcka för att det ska gå och hålla ihop.
Jag har fått nedanstående avbetalningsplaner för inkasso:
Gothia 5000 kr/ mån
Partner Inkasso 4100 kr/mån
Svea inkasso 700 kr/månaden
Oueo inkasso 2800 kr/mån
Marginalen inkasso 2000 kr/mån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp