Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Livet efter skuldsaneringen, löneutmätningen eller skulderna.

Idag är det två veckor kvar av min skuldsanering.
Vill ni som har gått igenom en skuldsanering, löneutmätning el stora skulder berätta om hur livet blev för er efter avslutad skuldsanering, löneutmätning eller skulderna.

Senast ändrad:
Idag är det två veckor kvar av min skuldsanering.
Vill ni som har gått igenom en skuldsanering, löneutmätning el stora skulder berätta om hur livet blev för er efter avslutad skuldsanering, löneutmätning eller skulderna.
Vilken härlig känsla. Hur stora skulder hade du? Hade du löneutmätning innan skuldsaneringen? Har du fått sälja bostad, bil, etc?
Njut av att du snart är fri.

Vilken härlig känsla. Hur stora skulder hade du? Hade du löneutmätning innan skuldsaneringen? Har du fått sälja bostad, bil, etc?
Njut av att du snart är fri.
Ja härlig men nervös att något ska hända dessa två veckorna.
Ca 1.6 miljoner med Csn inkluderat och dessa ingick inte i min sanering då jag betalade på dom ända fram till inledande.
Ingen löneutmätning innan då jag förmodligen hamnade mellan stolarna trots att det gick 7 månader mellan jag släppte allt till inledande.
Jag hade hyreslägenhet och en billig bil så nej.

Hur mycket har du sparat/lagt undan under dessa 5 år? Om du vill säga alltså.

Hur mycket har du sparat/lagt undan under dessa 5 år? Om du vill säga alltså.
Jag har ingen jättesumma då jag köpt tre bilar (gått sönder) en elcykel och i år har först telefon gått sönder, sen tv och en dyr tandläkarräkning.
Jag har ca 30 000 kr.

Det är som att bli pånyttfödd efter en avslutad skuldsanering.
Vill minnas, trots att det var många år sedan att just de där sista veckorna var jobbiga.
Man blev egentligen inte helt övertygad att det var över förän man såg skuldsaldo och uc utdrag.
En enorm frihet.
Den gamla skuldsaneringen var lite annorlunda än nuvarande, inga fria månader och varje fordringsägare fick betalt separat. Osäker om det var särskilt pedagogiskt men efter fem år
kunde man varenda bg/pg/OCR nummer utantill...
För min del var det en stor vändning i livet, man börjar "leva" igen.
Vet inte hur det är för andra som genomgått sanering men jag blev extremt snål efteråt.
Lite fixerad på investeringar och olika sätt att minska utgifter. Unnar sig sällan något trots
att man ha råd.
Skulle gärna vilja veta om det finns flera som upplever samma tendens.
Om två veckor börjar ett helt nytt liv för dig !

Jag har ingen jättesumma då jag köpt tre bilar (gått sönder) en elcykel och i år har först telefon gått sönder, sen tv och en dyr tandläkarräkning.
Jag har ca 30 000 kr.
Ok tack!
Har det gått smärtfritt för dig under dessa år? Tänker om du fått någon omprövning mot dig eller något liknande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp