Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lite funderingar....inkasso.

Har släppt alla mina skulder till KF för cirka 3.5 år sedan. Två större skulder, Balanzia och Nystart finans ligger hos Intrum. När jag kollar skuld saldo hos Intrum och jämför med skuld saldo via mina sidor hos Balanzia och Nystart då är det mycket större summa hos Intrum. Vill komma överens om accord uppgörelse så undrar kan man kontakta direkt Balanzia och försöka komma överens med dem om betalningen så dem tar bort ärende från Intrum inkasso eller måste jag gå via intrum och försöka pressa ner skulden som är väsentligt högre än hos kredit givare Balanzia?

Har släppt alla mina skulder till KF för cirka 3.5 år sedan. Två större skulder, Balanzia och Nystart finans ligger hos Intrum. När jag kollar skuld saldo hos Intrum och jämför med skuld saldo via mina sidor hos Balanzia och Nystart då är det mycket större summa hos Intrum. Vill komma överens om accord uppgörelse så undrar kan man kontakta direkt Balanzia och försöka komma överens med dem om betalningen så dem tar bort ärende från Intrum inkasso eller måste jag gå via intrum och försöka pressa ner skulden som är väsentligt högre än hos kredit givare Balanzia?
Är det sålt till inkasso är det dem du måste ta det med, dem som hade lånet från början har inget med det att göra längre.

Är det sålt till inkasso är det dem du måste ta det med, dem som hade lånet från början har inget med det att göra längre.
Jag skulle förstå om det är sålt men jag kan se regellbudna insättningar via min sida hos Balanzia och skulden minskar hela tiden men hos Intrum skulden är nästan dubbelt så stor.
Kommer att kontakta Balanzia på fredag men undrar om nån här har erfarenhet och ge nån tipps. Är i förhandlingar med flera inkasso bolag om uppgörelse men dem två som jag nämnde är mina två största skulder med största räntor och dem måste prioriterats.

Senast ändrad:
Jag skulle förstå om det är sålt men jag kan se regellbudna insättningar via min sida hos Balanzia och skulden minskar hela tiden men hos Intrum skulden är nästan dubbelt så stor.
Kommer att kontakta med Balanzia på fredag men undrar om nån här har erfarenhet och ge nån tipps. Är i förhandlingar med flera inkasso bolog om uppgörelse men dem två som jag nämnde är mina två största skulder med största räntor och dem måste prioriterats.
Är ju nästan 100 på att det är skulden hos inkasso som gäller och inte någon annanstans.
Men ring balanzia och frågar jag kan ha fel :)

Tack för svaret...Det tycker jag också tyvärr men får inte genomhör hos Intrum och tänkte ta bakvägen via Balanzia.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp