Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lite frågor ang. skuldsanering.

Hej!

Skickade in min ansökan i Januari och det känns som det börjar närma sig att dom börjar titta på den, (hoppas jag) hade bara ett par frågor om någon behagar svara på dessa :)

1. Man börjar ju numera betala direkt vid inledande? hur blir det då med belopp etc, får man betalplan redan vid inledande?

2. Ponera att jag skulle få inledande under Maj månad, blir då Juni betalningsfri? eftersom vad jag förstår Juni och December som är betalningsfria, gäller detta även under inledande?

3. Stämmer det att man kan ha ökad inkomst med upp till ca 5000kr/mån netto utan att det ska påverka Skuldsaneringen? (så länge man rapporterar in detta själv)

Usch, hade vart SÅ skönt att få Skuldsanering, så man någon gång kan bli människa igen...

Tack på förhand :)

Jag skickade in i januari och fick inledande i april. Fick behålla april lönen och ska göra min första inbetalning nu i maj. Mitt belopp blev något högre än vid utmätning under inledande men det kommer säkert ändras om det blir beviljat, vet dock inte åt vilket håll.
På mitt besked står det att jag ska betala alla månader utom juni och december så jag antar att du får behålla juni lönen, så tolkar jag det.
Har inte fått information om att man får tjäna 5000 över så kan inte svara på det. Hoppas det går bra för dig, lycka till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp