Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
Lite förvirrad kring UC efter betalningsanmärkning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zent" data-source="post: 484868" data-attributes="member: 14457"><p>Hej! Har försökt söka runt lite här i några månader ock har fått lite svar, men inte hittat helt rätt.</p><p></p><p>Kort lite bakgrund då så fick jag på mig en rätt så bra mängd skulder som ung och dum och dessa gick till KFM (~180k) kanske 10st anmärkningar totalt (svårt med jobb som nyex under corona, ingen av er är nog egentligen intresserade av min bortförklaringar men men). Anmärkningarna var från 2022 med sista 3 april 2023 så den har ju försvunnit från UC. Däremot så står fortfarande historiskt skuldsaldo kvar från Maj 2024 (betalade klart det sista då). Har även deklarationen från 2023 ca 30k i underskott på kapital, litet överskott 2024/2025. Eftersom jag sålt aktier så blir inte min deklaration klar förens i juni.</p><p></p><p>Nu till det som förvirrar mig, mitt UC betyg</p><p></p><p>Maj 2025 (tidigaste jag kan se): 13.8. Med 6 anmärkningar och ett helt år med skuldhistorik från KFM)</p><p>Feb/mars 2026: 9.2/9.0 Med en anmärkning och då som ovan.</p><p>April 2026: 5.6 När anmärkningen försvann.</p><p></p><p>Jag tycker det känns som att anmärkningarna inte riktigt har påverkat betyget, bara duttat till det lite? Eller underskattar jag skillnaden från 13.8 till 5.6? Jag har ju då haft anmärkningar så har inte gjort några förfrågningar alls förutom vid sommaren 2025 när jag skulle hyra lägenheten.</p><p></p><p>Min egentliga fråga: Är det som tynger ner mitt US score nu endast mitt underskott från 2023 och att det syns i skuldhistoriken jag har haft anmärkningar? För övrigt så skulle jag tro min ekonomi är väldigt stark idag för min ålder, 29 år med 650k inkomst förra året och steg nu upp med ca 4000 mer i månader i årets förhandling, endast studieskulder och 2 historiska adresser under flera år. I juni bör jag rimligtvis ha en bra kreditvärdighet och kunna kika på billån? Kommer nog kunna ha ~150k kontant för bilen och resten finansieras?Nuvarande bil är ”dyr” skrothög som spenderar mer tid på verkstad än körduglig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zent, post: 484868, member: 14457"] Hej! Har försökt söka runt lite här i några månader ock har fått lite svar, men inte hittat helt rätt. Kort lite bakgrund då så fick jag på mig en rätt så bra mängd skulder som ung och dum och dessa gick till KFM (~180k) kanske 10st anmärkningar totalt (svårt med jobb som nyex under corona, ingen av er är nog egentligen intresserade av min bortförklaringar men men). Anmärkningarna var från 2022 med sista 3 april 2023 så den har ju försvunnit från UC. Däremot så står fortfarande historiskt skuldsaldo kvar från Maj 2024 (betalade klart det sista då). Har även deklarationen från 2023 ca 30k i underskott på kapital, litet överskott 2024/2025. Eftersom jag sålt aktier så blir inte min deklaration klar förens i juni. Nu till det som förvirrar mig, mitt UC betyg Maj 2025 (tidigaste jag kan se): 13.8. Med 6 anmärkningar och ett helt år med skuldhistorik från KFM) Feb/mars 2026: 9.2/9.0 Med en anmärkning och då som ovan. April 2026: 5.6 När anmärkningen försvann. Jag tycker det känns som att anmärkningarna inte riktigt har påverkat betyget, bara duttat till det lite? Eller underskattar jag skillnaden från 13.8 till 5.6? Jag har ju då haft anmärkningar så har inte gjort några förfrågningar alls förutom vid sommaren 2025 när jag skulle hyra lägenheten. Min egentliga fråga: Är det som tynger ner mitt US score nu endast mitt underskott från 2023 och att det syns i skuldhistoriken jag har haft anmärkningar? För övrigt så skulle jag tro min ekonomi är väldigt stark idag för min ålder, 29 år med 650k inkomst förra året och steg nu upp med ca 4000 mer i månader i årets förhandling, endast studieskulder och 2 historiska adresser under flera år. I juni bör jag rimligtvis ha en bra kreditvärdighet och kunna kika på billån? Kommer nog kunna ha ~150k kontant för bilen och resten finansieras?Nuvarande bil är ”dyr” skrothög som spenderar mer tid på verkstad än körduglig. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Kreditupplysningar
Lite förvirrad kring UC efter betalningsanmärkning
Topp